Tilattujen tuotteiden ja palveluiden palauttaminen
Tuotteiden ja rahojen palauttaminen
Kun olet vastaanottanut tilauksesi, Maksuturva lähettää sähköpostiisi linkin Verkko-ostajan palvelut -sivulle, jolta löydät myös lomakkeen tuotepalautusten tekemiseen. Täytettyäsi palautuslomakkeen sinun tulee palauttaa tuotteet verkkokaupalle 14 päivän kuluessa. Rahat palautetaan, kun verkkokauppa on vastaanottanut ja tarkistanut palauttamasi tuotteet.
Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla ja palveluilla, jotka on maksettu Maksuturvan maksutavoilla, on 14 pv palautusoikeus.
Aika lasketaan päivästä, jolloin vastaanotat tuotteen.
Huomaa, että osa verkkokaupan tuotteista saattaa olla sellaisia, ettei niitä voi palauttaa (esimerkiksi intiimin hygienian tuotteet, pilaantuvat elintarvikkeet, musiikki- ja elokuvatallenteet, joiden pakkaus avattu, tai asiakkaalle yksilöllisesti muokatut tuotteet).
Tilauksen peruuttamiseen ja tuotteiden palauttamiseen on aina käytettävä palautus- tai peruutuslomakkeita. Tilattujen tuotteiden noutamatta jättäminen ei peruuta tilausta eikä verkkokaupalla ole velvollisuutta palauttaa rahoja. Jos peruuttamatonta tilausta ei vastaanoteta tai noudeta sovitusta toimituspaikasta (esimerkiksi postista) ja tuote palautuu verkkokaupalle, voi verkkokauppa veloittaa tuotteen ylimääräisistä kuljetuksista ja käsittelyistä aiheutuneet lisäkulut.
Palauttaminen on maksullista
Jos toimitettu tuote on viallinen tai ei vastaa tehtyä tilausta, tuotteen palauttaminen tai vaihtaminen on aina maksutonta. Käytä silloin Verkko-ostajan palveluiden reklamointi-, hinnanalennus- tai palautustyökaluja.
Jos palautettava tuote on virheetön, vastaa ostaja palautusten toimituskuluista. Käytettäessä palauttamiseen verkkokaupan asiakaspalautussopimusta kuljetusyrityksessä verkkokauppa vähentää palautuslähetyksen kulut ostajalle palautettavasta summasta.
Käytettyjen tuotteiden palauttaminen
Verkkokaupasta tilattua tuotetta voi tutkia siten, kuin se olisi mahdollista myymälästä ostettaessakin ja kuin on tarpeellista tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Tuotteen ja pakkauksen tulee kuitenkin säilyä myyntikuntoisina.
Jos tuotetta on kuitenkin käytetty edellä kuvattua enemmän, on verkkokaupalla oikeus veloittaa palautettavasta summasta kuluttajansuojalain mukainen arvonalenema. Joissakin tuotteissa kuten vaatteissa, arvo voi alentua olennaisesti jo lyhyessäkin käytössä.
Verkkokaupalla on käytössä Tyytyväisyystakuu, mikä takaa, että saat aina tilaamasi tuotteet sovitussa kunnossa tai rahasi takaisin. Palvelu on käytettävissäsi verkkokaupan tarjoaman
14 päivän ajan siitä, kun olet vastaanottanut tilauksesi.
Reklamoi tilauksesta
Jos tilauksessa ilmenee huomautettavaa, voit reklamoida siitä sähköisesti. Tällöin tilauksesi maksu tilitetään verkkokaupalle vasta, kun asia on selvitetty.
Palauta tai peruuta tuotteita
Voit palauttaa tuotteita kätevästi Tyytyväisyystakuun avulla. Rahat palautuvat pankkitilillesi tai luottokortillesi verkkokaupan vastaanotettua palautukset.
Peruuta tilaus
Voit halutessasi peruuttaa tilauksen kätevästi Tyytyväisyystakuun avulla. Rahat palautuvat automaattisesti pankkitilillesi tai luottokortillesi.
Esitä hinnanalennusta
Palvelu mahdollistaa sinulle kätevän tavan sopia hinnanalennuksista verkkokaupan kanssa.
Anna palautetta
Verkkokaupan asiakkaana voit antaa verkkokaupalle palautetta niin tuotevalikoimasta, asiakaspalvelusta kuin toimitusnopeudestakin.
Verkkokaupan turvallisesta maksujenvälityksestä huolehtii Maksuturva Group Oy. Tyytyväisyystakuun piiriin kuuluvat seuraavat maksutavat:
Maksuturvalla ostaminen tässä verkkokaupassa on aina turvallista. Tietoliikenne on salattua (https) eikä tili- tai korttitietojasi ei koskaan välitetä muille osapuolille.