Verkkokauppojen asiakkaat kaipaavat palvelua myös ostamisen jälkeen

Verkkokauppojen palvelu on usein hyvin järjestettyä silloin, kun on kyse suorasti ostamiseen ohjaavasta toiminnasta. Mikäli nettikauppa kuitenkin tavoittelee kestäviä asiakassuhteita ja mainetta turvallisena toimijana, on kiinnitettävä huomiota myös siihen, miten asiakasta palvellaan ostamisen jälkeenKuluttajien kokemusten vaikutus yrityksen julkisuuskuvaan ja muiden kuluttajien ostopäätökseen on ollut tiedossa jo vuosia ja ilmiötä on tutkittu 1960-luvulta saakka. Kuluttajat jakavat helposti kokemuksiaan yrityksestä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa tai muuten verkossa - siten on siis erittäin tärkeää, että hyvästä asiakaskokemuksesta huolehditaan myös itse ostotapahtuman jälkeen.

Lue lisää

12 toimivaa markkinointitaktiikkaa - Lisää myyntiä verkkokauppaan

Joka ikisen verkkokaupan tavoitteena on kasvattaa myyntiä hankkimalla lisää asiakkaita ja myymällä lisää olemassa oleville asiakkaille. Verkkokaupan näkyvyyttä voi parantaa mainonnalla ja markkinoinnilla - mutta markkinoinin voi hoitaa monella eri tapaa. Listasimme siksi 12 digitaliseen markkinointiin liittyvää taktiikkaa joita verkkokaupan kannattaa kokeilla. 

Lue lisää

Mobiilimaksut verkkokaupassa? Helppoa ja turvallista maksamista

Onko sillä väliä, mitä maksutapoja verkkokauppa tarjoaa? Kyllä on, sillä asiakkaan ostoprosessi ei saisi katketa siihen, ettei tarjolla ole hänelle sopivaa maksutapaa. Asiakkaat arvostavat sitä, että tarjoat monipuolisiesti maksutapoja sekä mahdollisuutta maksaa esimerkiksi verkkopankkimaksun sekä maksukortin ja laskun lisäksi myös mobiilimaksulla. Maksutavan valinnassa asiakkaalle tärkeitä kriteerejä ovat usein helppous ja turvallisuus. Mobiilimaksu on sekä kuluttajalle että kauppiaalle helppo ja turvallinen maksutapa. 

Lue lisää

Uusinta Twitterissä