Mitä on hyvä asiakaspalvelu verkkokaupassa ja miksi se on tärkeää

Verkkokaupassa ei luonnollisesti olla myyjän kanssa samalla tavalla kanssakäymisessä kuin fyysisessä kaupassa – verkkokaupassa ostosten tekeminen on perinpohjaisesti erilaista. Ostaja ei pääse fyysisesti koskettamaan tuotetta ja tutkimaan sitä, eikä vieressä ole myyjää vastaamassa kysymyksiin tai esittelemässä tuotteita. Verkkokaupan asiakas tarvitsee kuitenkin palvelua ihan samalla tavalla kuin kivijalkakaupan asiakaskin, ainakin jos verkkokauppa haluaa tehdä ostokokemuksesta sujuvan ja saada asiakkaan palaamaan ostoksille myöhemminkin. Millaista asiakaspalvelua verkkokaupan asiakkaat siis tarvitsevat ja miksi asiakaspalvelu on tärkeää?

Lue lisää

Verkkokauppa jatkoi kasvuaan vuonna 2018 - miltä näyttää verkkokaupan vuosi 2019?

Verkkokauppa-ala kehittyy ja muuttuu ripeästi. Kasvu alalla on jo usean vuoden ajan ollut tasaista, riippumatta siitä, mitä markkinoilla muuten tapahtuu. Paljon kehitystä ollaan tämänkin vuoden aikana saatu nähdä ja ensi vuodelle povaillaan suuria uudistuksia, ei pelkästään verkkokauppa-puolella, vaan koko kaupan alalla. Osa tulevista trendeistä ovat vanhoja tuttuja: yhä puhutaan datan hyödyntämisestä, tekoälyn kehityksestä ja personoinnin tärkeydestä – uudeksi fokuspisteeksi lupaillaan mm. yhä enemmän saman päivän toimituksia.

Lue lisää

Isot veronpalautukset jäävät historiaan - mikä on vaikutus verkkokauppaan ja miten tästä selvitään?

Veronpalautusten uudistuksesta on julkaistu juttuja melko raflaavillakin otsikoilla ja moni on luullut, että tänä vuonna maksetaan veronpalautukset viimeistä kertaa. Näinhän ei suinkaan ole, vaan uudistus vaikuttaa siihen, milloin palautuksia maksetaan. Tämä on sitten herättänyt huolta esimerkiksi verkkokauppiaissa: hiipuuko joulumyynti, kun joulun alla ei enää saadakaan jättimäisiä veronpalautuksia? Miten veronpalautukset itse asiassa vaikuttavat nettimyyntiin?

Lue lisää

Uusinta Twitterissä