Z -sukupolvi on pian parhaassa kulutusiässä – miten verkkokauppa vastaa suurkuluttajasukupolven tarpeisiin?

Verkkokaupan, ja ylipäätään kaupan, uusi suurkuluttaja on Z -sukupolvi, eli 15-25 vuotiaat nuoret, joiden toiveet ja tarpeet poikkeavat jokseenkin edeltävistä sukupolvista. Kaupan alalla on tapahtunut suuriakin muutoksia kuluneiden vuosikymmenten aikana: kaupankäynti on siirtynyt enemmän ja enemmän verkkoon ja verkkokauppa on siten kehittynyt tasaiseen tahtiin vastaamaan asiakkaiden sen hetkisiä tarpeita. Mutta mitä tapahtuu, kun suurella osalla potentiaalisista asiakkaista on täysin uudenlainen tapa kuluttaa?

Lue lisää

Brexit ja verkkokauppa: millaisia vaikutuksia voidaan odottaa?

Brexit on ollut paljon uutisissa varsinkin tänä keväänä, kun Brexitin oli määrä toteutua maaliskuussa. Brexit-sana kuvaa siis prosessia, jonka tuloksena Iso-Britannian oli tarkoitus erota EU:sta maaliskuussa 2019. Niukka enemmistö (52 %) brittiläisistä äänestäjistä äänesti EU-eron puolesta kesällä 2016. Monelle suomalaiselle verkkokauppiaalle on tullut tuotteita brittiläisistä tukuista ja lisäksi tullauskäytännöt sekä arvonlisäveron maksaminen muuttuvat, joten Brexitin toteutuessa vaikutukset ulottuvat myös suomalaiseen verkkokauppaan.

Lue lisää

Maksamisen mahdollisuudet ja haasteet – maksamisen tulevaisuus

Olen työni puolesta päässyt seuramaan digitaalisen maksamisen ja verkkokaupan kehittymistä yli kymmenen vuoden ajan. Tämän neliosaisen blogisarjan viimeisessä osassa pohdin tulevaisuuden asiointia ja maksamista.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä