Miksi verkkokaupan maksujärjestelmä kannattaa valita nyt?

Kesälomat ovat monella jo joko alkaneet tai pian edessä ja nyt verkkokauppias haluaisikin varmasti hieman hengähtää. Pieni hengähdystauko toki suotakoon, mutta kesällä on myös hyvä aika alkaa valmistautua syksyyn – monia syksyn kiireitä voi helpottaa huolellisella valmistautumisella. Esimerkiksi, jos olet valitsemassa tai vaihtamassa maksunvälittäjää, on nyt hyvä aika kartoittaa vaihtoehtoja.

Lue lisää

Miten verkkokaupan asiakaspalvelun työtaakkaa voi helpottaa?

Voiko verkkokauppa toimia ilman minkäänlaista asiakaspalvelua? Ehkä, ehkä ei.

Joskus, tai jopa usein, ostajilla on tarve saada apua mahdollisen tilauksen tai palautuksen suhteen. Silloin apua on saatava heti, eli sillä hetkellä, kun ostohousut ovat jalassa. Suuri osa verkkokaupoista on panostanut nettisivuillaan selkeään ohjeistukseen, ”Usein kysytyt kysymykset”- osioon ja kattaviin tuoteselosteisiin tukeakseen ostajan itsenäistä toimintaa mahdollisimman hyvin. Tämä ei kuitenkaan aina välttämättä riitä, mikä usein johtaa siihen, että verkkokaupan asiakaspalvelu ruuhkaantuu samoilla kysymyksillä ja toistuvilla ongelmilla. Toimiva ja myyvä verkkokauppa vaatii toimiakseen kantavat tukipilarit, jotka pyörittävät bisnestä myös verkkokaupan aukioloaikojen ulkopuolella, eli silloin kun asiakaspalvelu nukkuu.

Lue lisää

Toimiva verkkokauppa vaatii sopivan verkkokauppa-alustan

Asiakkaiden vaatimukset verkkokaupalle kovenevat samaa tahtia kuin verkkokauppa-alan kilpailukin. Verkkokaupan sivujen tulisi olla helppokäyttöisyyden lisäksi näyttävät, modernit sekä toimivat ja tässä verkkokauppa-alustalla voi olla suuri merkitys. Verkkokaupoille onkin markkinoilla tarjolla useita erilaisia verkkokauppa-alustoja, joilla on vähän erilaiset toimintaperiaatteet.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä