Verkkokaupan markkinointi

Verkkokaupan markkinointi on olennainen osa koko liiketoimintaa. Vaikka verkkokauppa olisi muuten toimiva ja koko liiketoimintakonsepti miltei täydellinen, eivät kävijät ja niin ikään potentiaaliset asiakkaat aina löydä verkkokauppaa itsestään. Verkkokaupan kävijämäärien kasvattaminen maksaa usein sekä aikaa että rahaa, joten verkkokaupan markkinointi kannattaa suunnitella ja toteuttaa hyvin. Toimivan markkinointisuunnitelman lisäksi verkkokauppiaan kannattaa keskittyä ostoprosessiin ja varmistaa että asioiminen verkkokaupassa on helppoa ja vaivatonta. Näin vaivalla hankitut kävijät myös konvertoituvat ostajiksi.

Lue lisää

Verkkokaupan perustaminen: mistä aloittaa ja mitä kannattaa huomioida?

Ennen verkkokaupan perustamista on tärkeää, että toimintaa käynnistävällä on olemassa realistinen liiketoimintasuunnitelma. Mieti tarkkaan mitä olet myymässä, kenelle ja miten. Onko alalla paljon kilpailijoita? Myykö joku sinun ideaasi halvemmalla? Vertaile bisnesideaasi muihin samankaltaisiin tekijöihin ja muokkaa suunnitelmaasi sen pohjalta. Kokosimme 6 vinkkiä jotka on hyvä ottaa huomioon kun suunnittelet verkkokaupan perustamista.

Lue lisää

Verkkokaupan sesonkimyynti ja tuotepalautusten hallinta

Verkkokauppa-alalla ei ole tekijöistä puutetta. Tarjonta on jo kotimaisilla markkinoilla laajaa - lisäksi monet mahdolliset asiakkaat päätyvät ostamaan ulkomaalaisista kaupoista. Verkkokaupan kannattaa ottaa kaikki hyöty irti eri myyntisesongeista sekä panostaa tuotepalautusten hallintaan, sillä toimiva palautuspalvelu voi parhaimmillaan olla verkkokaupalle jopa myyntivaltti.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä