Ecommerce + Shop Tech- messu kokosi jälleen huiman määrän payments- alan ammattilaisia yhteen kahden tapahtumapäivän ajaksi. Kävijöille oli tarjolla paljon tietoa uusista trendeistä ja innovaatioista sekä mahdollisuus tavata muita alan huippuosaajia.

Maksuturvalta Ecommerce + Shop Tech- tapahtumaan osallistui tällä kertaa kaksi tiimiä eri päivinä. Keskiviikkona messuilla käsiteltiin mm. aiheita kuten: monikanavainen myynti, asiakaskokemus ja tulevaisuuden trendit. Torstaina sen sijaan agendalla oli ajankohtaista asiaa esim. asiakaskäyttäytymisestä, tekoälystä ja verkon vahvistumisesta myyntikanavana.

Ecommerce_messut.pngMaksuturvan myyntimiehet ja Robin Masterpassilta.

Asiakaskäyttäytyminen on muuttunut ja uudet trendit kiinnostavat

Monikanavaisuus on ollut kuuma puheenaihe jo pidemmän aikaa. Omnichannel myynnillä, tai monikanavaisuudella tarkoitetaan myyntiä monesta eri kanavasta samanaikaisesti. Kivijalkaliikkeen lisäksi monella yrityksellä on nykyään verkkokauppa. Asiakkaat toimivatkin usein monen eri kanavan kautta, he saattavat tutustua tuotteeseen sosiaalisen median kautta, sovittaa tuotetta kivijalkaliikkessä ja sitten lopuksi tilata tuotteen verkkokaupan kautta. Onnistuminen monikanavaisessa myynnissä vaatii sen, että asiakaskokemus on samanlainen kanavasta riippumatta. Lue lisää monikanavaisesta myynnistä.

Asiakas asioi siis verkkokaupassa usein monikanavaisesti ja asiakaskäyttäytyminen onkin muuttunut digitalisaation myötä. Kävimme maaliskuun alussa D-Congress- messuilla Göteborgissa, ja myös siellä oli paljon puhetta asiakaskäyttäytymisestä ja siitä kuinka käyttäytmisemme on muuttunut radikaalisti viime vuosina. Asiakkaamme asioivat verkossa esimerkiksi yhä useammin mobiililaitteella, joten verkkokauppiaiden on tärkeää ottaa huomioon se, että asiakaskokemus on onnistunut myös, kun ostaja asioi puhelimellaan. Nyt on siis koreka aika päivittää myynti myös mobiiliin. Kun ostaja asioi verkkokaupassa mobiililaitteella on tärkeää, että etenkin maksaminen sujuu mukavasti, sillä mikäli maksuprosessi on hankala ei ostosta ehkä viedä loppuun asti. Lue lisää siitä, miten teet mobiilimaksamisesta helppoa.

Lataa opas: Mobiilimaksaminen maksutavaksi verkkokauppaan

 Ecommerce_messut.png

Kaupan liiton selvityksen mukaan, verkko vahvistuu myyntikanavana ja yhä useampi ostaa verkosta useammin ja enemmän kerralla. Ostajia siis riittää eikä alla ole tekijöistä puutetta. Verkkokauppiaalle onkin tällä hetkellä tärkeää pysytellä ajan hermolla ja perillä uusista trendeistä. Kuluttajilla on kova into kokeilla uusia tuotteita ja palveluita sekä maksaa ostoksensa trendikkäillä ja helppokäyttöisillä maksutavoilla. Lue lisää verkkokaupan trendeistä vuonna 2018.

Jatkuvasti kehittyvällä payments-alalla on varmasti tilaa uusille innovaatioille mikä on hyvä, sillä ostajien ostonälkä vaikuttaa vain kasvavan. Törmäsimme messuilla myös kaupparoboottiin, onkohan tässä tulevaisuuden työkaveri?

 Ecommerce+shoptech_messut.png

Kirjoittaja Martina Flygar ja #kaupparobotti. 

Topics: ecomshoptechHKI

Uusinta Twitterissä