Miten maksamme tulevaisuudessa?

Maksamisen murroksen myötä erityisesti mobiilimaksaminen on yleistymässä kovaa vauhtia ja jo 76 % suomalaisista on tehnyt mobiilimaksuja. Mobiilimaksaminen kiinnostaa kuluttajia ja sen arkipäiväistyessä maksamisesta tulee entistä näkymättömämpi osa kuluttajille ja samalla myyntiä nostava tekijä kauppiaille. Kaupan liiton tutkimuksen mukaan jo viidennes verkko-ostoista tehdään älypuhelimella.

Lue lisää

Z -sukupolvi on pian parhaassa kulutusiässä – miten verkkokauppa vastaa suurkuluttajasukupolven tarpeisiin?

Verkkokaupan, ja ylipäätään kaupan, uusi suurkuluttaja on Z -sukupolvi, eli 15-25 vuotiaat nuoret, joiden toiveet ja tarpeet poikkeavat jokseenkin edeltävistä sukupolvista. Kaupan alalla on tapahtunut suuriakin muutoksia kuluneiden vuosikymmenten aikana: kaupankäynti on siirtynyt enemmän ja enemmän verkkoon ja verkkokauppa on siten kehittynyt tasaiseen tahtiin vastaamaan asiakkaiden sen hetkisiä tarpeita. Mutta mitä tapahtuu, kun suurella osalla potentiaalisista asiakkaista on täysin uudenlainen tapa kuluttaa?

Lue lisää

Brexit ja verkkokauppa: millaisia vaikutuksia voidaan odottaa?

Brexit on ollut paljon uutisissa varsinkin tänä keväänä, kun Brexitin oli määrä toteutua maaliskuussa. Brexit-sana kuvaa siis prosessia, jonka tuloksena Iso-Britannian oli tarkoitus erota EU:sta maaliskuussa 2019. Niukka enemmistö (52 %) brittiläisistä äänestäjistä äänesti EU-eron puolesta kesällä 2016. Monelle suomalaiselle verkkokauppiaalle on tullut tuotteita brittiläisistä tukuista ja lisäksi tullauskäytännöt sekä arvonlisäveron maksaminen muuttuvat, joten Brexitin toteutuessa vaikutukset ulottuvat myös suomalaiseen verkkokauppaan.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä