Verkkokauppa jatkoi kasvuaan vuonna 2018 - miltä näyttää verkkokaupan vuosi 2019?

Verkkokauppa-ala kehittyy ja muuttuu ripeästi. Kasvu alalla on jo usean vuoden ajan ollut tasaista, riippumatta siitä, mitä markkinoilla muuten tapahtuu. Paljon kehitystä ollaan tämänkin vuoden aikana saatu nähdä ja ensi vuodelle povaillaan suuria uudistuksia, ei pelkästään verkkokauppa-puolella, vaan koko kaupan alalla. Osa tulevista trendeistä ovat vanhoja tuttuja: yhä puhutaan datan hyödyntämisestä, tekoälyn kehityksestä ja personoinnin tärkeydestä – uudeksi fokuspisteeksi lupaillaan mm. yhä enemmän saman päivän toimituksia.

Lue lisää

Isot veronpalautukset jäävät historiaan - mikä on vaikutus verkkokauppaan ja miten tästä selvitään?

Veronpalautusten uudistuksesta on julkaistu juttuja melko raflaavillakin otsikoilla ja moni on luullut, että tänä vuonna maksetaan veronpalautukset viimeistä kertaa. Näinhän ei suinkaan ole, vaan uudistus vaikuttaa siihen, milloin palautuksia maksetaan. Tämä on sitten herättänyt huolta esimerkiksi verkkokauppiaissa: hiipuuko joulumyynti, kun joulun alla ei enää saadakaan jättimäisiä veronpalautuksia? Miten veronpalautukset itse asiassa vaikuttavat nettimyyntiin?

Lue lisää

Paljonko verkkokaupan kasvu maksaa?

Liikevaihdon kasvu on parasta mitä yrittäjä tai omistajat voi toivoa. Siitä puhutaan, siihen investoidaan, ja usein yrityksen myyntikulttuuri hakee juuri sitä – kasvua! Sitä on helppo mitata! 

Kannattavuus onkin sitten vaikeampi asia… Siitä vastaa tavanomaisesti yhtiön johto, koska siihen liittyy niin vahvasti kulurakenne, investointien määrä, alaskirjaukset, poistot, uusien työntekijöiden rekrytointi ja koulutus. Kun investoidaan, se syö ainakin hetkellisesti kannattavuutta.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä