Suomalaisten verkko-ostaminen kasvaa edelleen – niin myös kuluttajien vaatimukset

Mitkä asiat ovat verkkokaupan asiakkaalle tärkeitä? Miten he itse kokevat verkko-ostamisen tulevaisuuden? Markkinoiden ymmärtäminen auttaa kehittämään liiketoimintaa oikeaan suuntaan. Svea Ekonomi teetti laajan kuluttajakyselyn, jossa tutkittiin suomalaisten verkko-ostamista.

Lue lisää

Parhaat myyntipäivät verkkokauppiaalle

Sesongeilla ja brändätyillä shoppailupäivillä on merkittävä vaikutus verkkokauppojen asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Erityisesti joulumyynti sekä välipäivien alennukset ovat tunnetusti todella suuria myyntisesonkeja. Lisäksi esimerkiksi Yhdysvalloista peräisin olevat ostospäivät, kuten Black Friday ja Cyber Monday, ovat suosittuja myös Suomessa. Asiakkaat osaavatkin odottaa verkkokaupoilta tietynlaisia alennuksia sekä tarjontaa eri sesonkeina, ja verkkokaupan tulee täyttää asiakkaiden odotukset, jos haluaa saada parhaan hyödyn tästä momentumista. 

Lue lisää

Vastuullinen verkkokauppa – kestävä asiakassuhde perustuu luotettavuuteen ja avoimuuteen

Verkossa shoppailu on helppoa ja monia ostoksia tehdään hetken mielijohteesta – haluamansa tuotteet on myös helppoa ostaa toisesta verkkokaupasta, jos ensimmäinen vaihtoehto ei syystä tai toisesta miellytäkään. Ostaja saattaa saapua verkkokauppasi sivuille ihan vahingossa, esimerkiksi Googlen kautta tai sitten vaikkapa hyvin kohdennetun mainoksen ansiosta. Kilpailu verkkokauppamarkkinoilla on kuitenkin niin kovaa, ettei riitä että asiakas eksyy verkkokauppaasi kerran – todellisten menestyjien verkkokauppaan palataan yhä uudelleen. Yksi tähän pidempään asiakassuhteeseen vahvasti vaikuttava asia on, miten verkkokauppa hoitaa asiansa; toimitaanko kaikissa tilanteissa vastuullisesti, luotettavasti ja avoimesti?

Lue lisää

Uusinta Twitterissä