B2B-verkkokaupassa markkinarako ja paljon mahdollisuuksia – mutta osataanko digitalisaatiota hyödyntää B2B-yrityksissä?

B2B-kauppa verkossa tulee olemaan tulevaisuudessa nopeasti kasvava markkina-alue, mihin kaikki verkkokaupat eivät ehkä ole osanneet varautua. Svea Ekonomi teki Ruotsissa laajan tutkimuksen B2B-verkkokaupasta vuonna 2018. Tutkimuksen perusteella vaikuttaa siltä, että digitalisaation kasvu on kyllä huomattu, mutta B2B-yritykset eivät ehkä ole innostuneet verkkokaupan mahdollisuuksista vielä samalla tavalla kuin B2C-yritykset.

Lue lisää

5 vinkkiä verkkokaupan sesonkikampanjaan

Menemättä toimivan ja houkuttelevan verkkokaupan perusedellytyksiin, joista olemme julkaisseet blogeja jo aiemmin (kuten hakukonenäkyvyyden merkitys, tuotteiden selattavuus ja ostopolun helppous), ja käsittelemättä maksuaikakampanjoiden hyötyjä (kuten ostopäätöksen helpottaminen ja siten lisämyynti sekä keskioston euromääräisen arvon kasvaminen), kerron, miten rakennetaan hyvä kampanjakokonaisuus maksutapa- ja rahoituskampanjoineen. Lue kuinka haukkaat maksimihyödyn sesongeista ja lataa tarkistuslista kampanjan rakentamiseen täältä.

Lue lisää

Miksi harkita B2B verkkokaupan perustamista?

Yritysten välinen verkkokauppa ja kotimaisen verkkokaupan kasvu ovat olleet varsin suosittuja aiheita viime syksyn ja tämän kevään aikana. Tämä ei ole täysin odottamatonta, sillä tutkimustieto kertoo, että B2B liiketoiminnan digitalisoiminen on monen yrityksen tärkeimpien kehityskohteiden listalla. Miksi yritysten välinen verkkokauppa on sitten noussut niin voimakkaasti esiin?

Lue lisää

Uusinta Twitterissä