Paljonko verkkokaupan kasvu maksaa?

Liikevaihdon kasvu on parasta mitä yrittäjä tai omistajat voi toivoa. Siitä puhutaan, siihen investoidaan, ja usein yrityksen myyntikulttuuri hakee juuri sitä – kasvua! Sitä on helppo mitata! 

Kannattavuus onkin sitten vaikeampi asia… Siitä vastaa tavanomaisesti yhtiön johto, koska siihen liittyy niin vahvasti kulurakenne, investointien määrä, alaskirjaukset, poistot, uusien työntekijöiden rekrytointi ja koulutus. Kun investoidaan, se syö ainakin hetkellisesti kannattavuutta.

Lue lisää

Miksi maksan verkko-ostokset mobiilisti?

Maksaminen ja maksutavat ovat suuressa murroksessa. Yksi suurimmista muutoksista on maksamisen siirtyminen mobiiliin ja tällä on vaikutus suoraan jokaisen meidän arkeen myös kuluttajina. Mobiililla maksamisella tarkoitan tässä yhteydessä kaikkea sitä maksamista, minkä kuluttaja hoitaa mobiililaitetta käyttämällä. Jo tänä päivänä suomalainenkin kuluttaja pystyy hoitamaan lähes kaiken arjen maksamisen älypuhelimella ilman käteistä tai maksukortteja. Oma kiinnostukseni arjen helpottamiseen on saanut minut luopumaan aina mukana olevasta lompakosta ja maksukorteista. Nyt takana on puolisen vuotta lompakotonta elämää.

Lue lisää

Onko maksutapojen esille tuominen verkkokaupassa tärkeää?

Kivijalkakaupassa tuskin enää törmää tilanteeseen, jossa ainut hyväksytty maksuväline on käteinen. Oletamme, että maksaminen onnistuu aina kortilla, käteisellä, mobiilimaksulla tai laskulla. Tilanne on sama verkkokaupassa. Asiakas olettaa, että maksutapoja on joka lähtöön, eikä maksutapojen puutteellisus ole positiivinen yllätys kassalla. Asiakkaan ostoprosessin tulee olla mutkaton, eikä maksamisen tulisi aiheuttaa päänvaivaa. Maksutapojen esille tuominen verkkokaupassa on tärkeää, sillä luottamus ja asiakastyytyväisyys kasvaa kun asiakas alusta asti tietää miten ostokset voi maksaa. 

 

Lue lisää

Uusinta Twitterissä