Mobiilimaksut verkkokaupassa? Helppoa ja turvallista maksamista

Onko sillä väliä, mitä maksutapoja verkkokauppa tarjoaa? Kyllä on, sillä asiakkaan ostoprosessi ei saisi katketa siihen, ettei tarjolla ole hänelle sopivaa maksutapaa. Asiakkaat arvostavat sitä, että tarjoat monipuolisiesti maksutapoja sekä mahdollisuutta maksaa esimerkiksi verkkopankkimaksun sekä maksukortin ja laskun lisäksi myös mobiilimaksulla. Maksutavan valinnassa asiakkaalle tärkeitä kriteerejä ovat usein helppous ja turvallisuus. Mobiilimaksu on sekä kuluttajalle että kauppiaalle helppo ja turvallinen maksutapa. 

Lue lisää

Katoaako käteinen?

Katoaako käteinen sitä mukaan, kun maksaminen muuttuu? Tätä on ihmetelty jo jonkin aikaa, ja selvä käteisen käytön vähenemiseen viittaava trendi on näkynyt jo jonkin aikaa. Suomessa suositaan yhä enemmän kortti- ja mobiilimaksamista eikä käteistä tarvitse enää juurikaan missään – jopa perinteisissä ”vain käteismaksu”– paikoissa voi nykyään maksaa MobilePayllä tai kortilla, ja yhä harvemmin käteisellä. Samaan aikaan pankit panostavat mobiilipalveluihin ja käteispalveluja vähennetään. Isoissa tapahtumissa käteistä ei käsitellä lainkaan ja maksaminen hoituu kätevästi puhelimella, älykellolla tai ladattavalla rannekkeella. Milloin käteinen katoaa kokonaan ja mikä on se maksutapa joka lopulta korvaa käteisen?

Lue lisää

5 askelta parempaan mobiiliverkkokauppaan

 
Tänä päivänä merkittävä osa verkkokauppojen kävijävirrasta tulee mobiililaitteiden kautta. Vielä muutama vuosi sitten suuria kävijämääriä ei kuitenkaan vielä näkynyt myyntituotoissa, vaan puhelinta käytettiin lähinnä tuotetietojen etsimiseen - tosin, tabletilla ostamista tapahtui kuitenkin tässä vaiheessa jo jonkin verran. Mobiilistrategiaan kannatti ja kannattaa siis panostaa: mobiilioptimointu verkkokauppa ja helppo ostaminen takaa sen, että mobiilikävijät saadaan konvertoitua ostajiksi - eivätkä he jää pälkästään tuotetietojen selaajiksi. 

Lue lisää

Uusinta Twitterissä