Z -sukupolvi on pian parhaassa kulutusiässä – miten verkkokauppa vastaa suurkuluttajasukupolven tarpeisiin?

Verkkokaupan, ja ylipäätään kaupan, uusi suurkuluttaja on Z -sukupolvi, eli 15-25 vuotiaat nuoret, joiden toiveet ja tarpeet poikkeavat jokseenkin edeltävistä sukupolvista. Kaupan alalla on tapahtunut suuriakin muutoksia kuluneiden vuosikymmenten aikana: kaupankäynti on siirtynyt enemmän ja enemmän verkkoon ja verkkokauppa on siten kehittynyt tasaiseen tahtiin vastaamaan asiakkaiden sen hetkisiä tarpeita. Mutta mitä tapahtuu, kun suurella osalla potentiaalisista asiakkaista on täysin uudenlainen tapa kuluttaa?

Lue lisää

Miksi maksan verkko-ostokset mobiilisti?

Maksaminen ja maksutavat ovat suuressa murroksessa. Yksi suurimmista muutoksista on maksamisen siirtyminen mobiiliin ja tällä on vaikutus suoraan jokaisen meidän arkeen myös kuluttajina. Mobiililla maksamisella tarkoitan tässä yhteydessä kaikkea sitä maksamista, minkä kuluttaja hoitaa mobiililaitetta käyttämällä. Jo tänä päivänä suomalainenkin kuluttaja pystyy hoitamaan lähes kaiken arjen maksamisen älypuhelimella ilman käteistä tai maksukortteja. Oma kiinnostukseni arjen helpottamiseen on saanut minut luopumaan aina mukana olevasta lompakosta ja maksukorteista. Nyt takana on puolisen vuotta lompakotonta elämää.

Lue lisää

Mobiilimaksut verkkokaupassa? Helppoa ja turvallista maksamista

Onko sillä väliä, mitä maksutapoja verkkokauppa tarjoaa? Kyllä on, sillä asiakkaan ostoprosessi ei saisi katketa siihen, ettei tarjolla ole hänelle sopivaa maksutapaa. Asiakkaat arvostavat sitä, että tarjoat monipuolisesti maksutapoja sekä mahdollisuutta maksaa esimerkiksi verkkopankkimaksun sekä maksukortin ja laskun lisäksi myös mobiilimaksulla. Maksutavan valinnassa asiakkaalle tärkeitä kriteerejä ovat usein helppous ja turvallisuus. Mobiilimaksu on sekä kuluttajalle että kauppiaalle helppo ja turvallinen maksutapa. 

Lue lisää

Uusinta Twitterissä