Isot veronpalautukset jäävät historiaan - mikä on vaikutus verkkokauppaan ja miten tästä selvitään?

Veronpalautusten uudistuksesta on julkaistu juttuja melko raflaavillakin otsikoilla ja moni on luullut, että tänä vuonna maksetaan veronpalautukset viimeistä kertaa. Näinhän ei suinkaan ole, vaan uudistus vaikuttaa siihen, milloin palautuksia maksetaan. Tämä on sitten herättänyt huolta esimerkiksi verkkokauppiaissa: hiipuuko joulumyynti, kun joulun alla ei enää saadakaan jättimäisiä veronpalautuksia? Miten veronpalautukset itse asiassa vaikuttavat nettimyyntiin?

Lue lisää

Parhaat myyntipäivät verkkokauppiaalle

Sesongeilla ja brändätyillä shoppailupäivillä on merkittävä vaikutus verkkokauppojen asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Erityisesti joulumyynti sekä välipäivien alennukset ovat tunnetusti todella suuria myyntisesonkeja. Lisäksi esimerkiksi Yhdysvalloista peräisin olevat ostospäivät, kuten Black Friday ja Cyber Monday, ovat suosittuja myös Suomessa. Asiakkaat osaavatkin odottaa verkkokaupoilta tietynlaisia alennuksia sekä tarjontaa eri sesonkeina, ja verkkokaupan tulee täyttää asiakkaiden odotukset, jos haluaa saada parhaan hyödyn tästä momentumista. 

Lue lisää

Milloin verkkokaupan pitää alkaa valmistautua sesonkeihin?

Verkkokaupat panostavat usein sesonkimyyntiin ja kampanjoiden järjestämiseen. Alennusmyyntien ja kampanjoiden avulla verkkokauppa voikin helposti lisätä myyntiä ja samalla hankkia lisää näkyvyyttä. Erilaisia kampanjoita voi periaatteessa toteuttaa milloin vain, mutta lisäboostia myyntiin verkossa saa helpoiten suunnitelemalla myynin aktiviteetit eri sesonkejen ympärille. Kesän lähestyessä kannattaa esimerkiksi harkita rahoituskampanjan käynnistämistä ja talven jälkeen talvivarusteita voi olla järkevää myydä alennushinnoin. Ympäri vuoden sijoitettujen kampanjoiden avulla asiakkaat saadaan houkuteltua kauppaan useaan otteeseen ja eri syistä. Verkkokaupan myynti kannattaa siis suunnitella etukäteen, jotta eri sesonkeihin on aikaa valmistautua.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä