Paljonko verkkokaupan kasvu maksaa?

Liikevaihdon kasvu on parasta mitä yrittäjä tai omistajat voi toivoa. Siitä puhutaan, siihen investoidaan, ja usein yrityksen myyntikulttuuri hakee juuri sitä – kasvua! Sitä on helppo mitata! 

Kannattavuus onkin sitten vaikeampi asia… Siitä vastaa tavanomaisesti yhtiön johto, koska siihen liittyy niin vahvasti kulurakenne, investointien määrä, alaskirjaukset, poistot, uusien työntekijöiden rekrytointi ja koulutus. Kun investoidaan, se syö ainakin hetkellisesti kannattavuutta.

Lue lisää

Black Friday vei myynnin jälleen huippulukemiin – verkkokauppojen myynti kasvoi keskivertoperjantaihin verrattuna jopa 500 %

Muutamia vuosia sitten Suomeen rantautuneen Black Friday -alennuspäivän suosio on kasvanut ostajien keskuudessa vuosi vuodelta – samaan tahtiin on kasvanut myös verkkokauppojen Black Friday -myynti. Tänä vuonna päästiin jälleen uusiin ennätyksiin, kun Black Fridayn myynti ylitti tavallisen perjantain myynnin jopa huikealla 500 prosentilla.

Lue lisää

B2B-verkkokaupassa markkinarako ja paljon mahdollisuuksia – mutta osataanko digitalisaatiota hyödyntää B2B-yrityksissä?

B2B-kauppa verkossa tulee olemaan tulevaisuudessa nopeasti kasvava markkina-alue, mihin kaikki verkkokaupat eivät ehkä ole osanneet varautua. Svea Ekonomi teki Ruotsissa laajan tutkimuksen B2B-verkkokaupasta vuonna 2018. Tutkimuksen perusteella vaikuttaa siltä, että digitalisaation kasvu on kyllä huomattu, mutta B2B-yritykset eivät ehkä ole innostuneet verkkokaupan mahdollisuuksista vielä samalla tavalla kuin B2C-yritykset.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä