Miksi verkkokaupan maksujärjestelmä kannattaa valita nyt?

Kesälomat ovat monella jo joko alkaneet tai pian edessä ja nyt verkkokauppias haluaisikin varmasti hieman hengähtää. Pieni hengähdystauko toki suotakoon, mutta kesällä on myös hyvä aika alkaa valmistautua syksyyn – monia syksyn kiireitä voi helpottaa huolellisella valmistautumisella. Esimerkiksi, jos olet valitsemassa tai vaihtamassa maksunvälittäjää, on nyt hyvä aika kartoittaa vaihtoehtoja.

Lue lisää

Miten verkkokaupan asiakaspalvelun työtaakkaa voi helpottaa?

Voiko verkkokauppa toimia ilman minkäänlaista asiakaspalvelua? Ehkä, ehkä ei.

Joskus, tai jopa usein, ostajilla on tarve saada apua mahdollisen tilauksen tai palautuksen suhteen. Silloin apua on saatava heti, eli sillä hetkellä, kun ostohousut ovat jalassa. Suuri osa verkkokaupoista on panostanut nettisivuillaan selkeään ohjeistukseen, ”Usein kysytyt kysymykset”- osioon ja kattaviin tuoteselosteisiin tukeakseen ostajan itsenäistä toimintaa mahdollisimman hyvin. Tämä ei kuitenkaan aina välttämättä riitä, mikä usein johtaa siihen, että verkkokaupan asiakaspalvelu ruuhkaantuu samoilla kysymyksillä ja toistuvilla ongelmilla. Toimiva ja myyvä verkkokauppa vaatii toimiakseen kantavat tukipilarit, jotka pyörittävät bisnestä myös verkkokaupan aukioloaikojen ulkopuolella, eli silloin kun asiakaspalvelu nukkuu.

Lue lisää

Milloin verkkokaupan pitää alkaa valmistautua sesonkeihin?

Verkkokaupat panostavat usein sesonkimyyntiin ja kampanjoiden järjestämiseen. Alennusmyyntien ja kampanjoiden avulla verkkokauppa voikin helposti lisätä myyntiä ja samalla hankkia lisää näkyvyyttä. Erilaisia kampanjoita voi periaatteessa toteuttaa milloin vain, mutta lisäboostia myyntiin verkossa saa helpoiten suunnitelemalla myynin aktiviteetit eri sesonkejen ympärille. Kesän lähestyessä kannattaa esimerkiksi harkita rahoituskampanjan käynnistämistä ja talven jälkeen talvivarusteita voi olla järkevää myydä alennushinnoin. Ympäri vuoden sijoitettujen kampanjoiden avulla asiakkaat saadaan houkuteltua kauppaan useaan otteeseen ja eri syistä. Verkkokaupan myynti kannattaa siis suunnitella etukäteen, jotta eri sesonkeihin on aikaa valmistautua.

Lue lisää

Uusinta Twitterissä