Tehokas palautusten hallinta

Maksuturvan tarjoamien työkalujen avulla tuote- ja rahapalautusten käsittely hoituu tehokkaasti.

Lataa tutkimus - Verkkokauppojen palautuskäytännöt

Verkkokaupan ABC

Säästä aikaa ja rahaa hallitsemalla verkkokaupan palautuksia markkinoiden parhailla työkaluilla 

 

Maksuturva tarjoaa kaksi tehokasta ja kätevää vaihtoehtoa verkkokaupan tuote- ja rahapalautusten käsittelyyn: 

  • Rahapalautusten tekeminen Extranetissä kuuluu peruspalveluumme.
  • Tuotepalautusten käsittelyä tehostaa ja nopeuttaa lisäpalveluna saatava Ostajan apulainen -palvelu, joka sisältää online-palautuslomakkeen.

Ostajan apulainen -palvelun avulla tarjoat asiakkaillesi nopean ja sujuvan tavan ilmoittaa palautuksista milloin ja missä vain.

 

Olen kiinnostunut palautustyökaluista

 


Hallitse rahapalautuksia Extranetissä

Lue lisää Extranet-palvelusta

Verkkokauppa saa aina käyttöönsä Extranetin, jossa verkkokaupan toimihenkilöt hallinnoivat rahapalautuksia kätevästi.

  • Verkkokaupan määrittelemän palautusajan aikana (esim. 14 pv maksusta) maksut voidaan helposti palauttaa ostajille joko kokonaisuudessaan tai osapalautuksina.
  • Palautukset tehdään maksutavasta riippumatta aina samasta paikasta, Extranet-palvelussa tai vaihtoehtoisesti rajapinnan (API) kautta.
  • Maksut palautetaan automaattisesti aina ostavan asiakkaan käyttämälle maksutavalle (pankki, kortti, lasku, erämaksu).

Sesonkien vaikutus verkkokaupan palautuksiin

Lue lisää

Tietyt vuodenajat ja sesongit kasvattavat verkkokaupan myyntiä huomattavasti. Lisääntynyt myynti tarkoittaa valitettavasti myös sitä, että palautusten määrä on normaalia suurempi. Sesonkimyyntiin kannattaa siis valmistautua myös palautusten osalta.

Tässä muutama vinkki palautustenhallinnan helpottamiseen sesonkiaikana:

  • Tee palauttamisesta helppoa
  • Tarjoa asiakkaille selkeät ja kattavat palautusohjeet
  • Automatisoi palautustenhallina

Lisää vinkkejä siihen, miten voit helpottaa palautustenhallintaa sesonkeina.


Käsittele palautukset tehokkaammin 

Lue lisää Ostajan apulainen -palvelusta

Extranet-palvelun lisäksi tarjoamme asiakkaillesi 24/7 Ostajan apulainen- itsepalvelukanavan, jossa asiakkaat voivat ilmoittaa palautettavista tuotteista. 

  • Verkkokauppasi näköinen online-palautuslomake paperisen sijaan parantaa asiointikokemusta.
  • Palautustiedon automaattinen kerääminen ja hyödyntäminen varaston ja ostojen suunnittelussa.
  • Automatisoidut rahapalautukset ostajan käyttämälle maksutavalle verkkokaupan kuittauksesta
  • Kuluttajansuojalain ja EU-direktiivien mukaiset palautuskäytännöt avaimet käteen -periaatteella
  • Ostajan apulainen toimii puhelimissa, tableteissa, kannettavissa tietokoneissa ja pöytäkoneissa.

Ostajan apulainen- palvelu vähentää kontakteja asiakaspalveluun ja myyjän osalta palautus hoituu kuittaamalla palautus vastaanotetuksi.

Lue lisää siitä miten verkkokaupan palautuskäytännöt liittyvät asiakaskokemukseen.

Etämyyntilaki 

Lue lisää

Etämyyntilaki säätelee verkkokauppaa; sekä myyjää että ostajaa. Verkkokaupan on hyvä muistaa, että tietyissä tapauksissa ostajalla saattaa olla laajemmat oikeudet kun perinteisessä kivijalkamyynnissä.

Sekä verkkokaupalla että ostajalla on on etämyynnissa tiettyjä velvollisuuksia:

Lue lisää etämyynnistä, ja palautuksia koskevasta lainsäädännöstä.


Ostajan apulainen pähkinänkuoressa

Tarjoa asiakkaillesi sujuva tapa ilmoittaa palautuksesta

Asiakas ilmoittaa tuotepalautuksesta online-palautuslomakkeella. Kauppias saa tiedon tulevasta palautuksesta heti.

 

Olen kiinnostunut palautustyökaluista

Palautusilmoituksen tekeminen

Käsittele verkkokaupan tuotepalautukset tehokkaammin

Verkkokaupan tarvitsee vain kuitata palautunut tuote käsitellyksi.

Tämän jälkeen Maksuturva hoitaa rahapalautuksen verkkokaupan puolesta.

 

Olen kiinnostunut palautustyökaluista

Tuotepalautus

Tee rahapalautuksista helppoa ja nopeaa

  • Rahapalautukset/hyvitykset hoituvat automaattisesti maksutavasta riippumatta.
  • Sekä maksuihin että palautuksiin liittyvä tieto löytyy kätevästi yhdestä paikasta.
  • Tyytyväinen asiakas palaa verkkokauppaan yhä uudestaan. 

Olen kiinnostunut palautustyökaluista

Automaattiset rahapalautukset


Case Moda Aukia

Palautusten hallinta on muodin verkkokaupan keskeinen menestystekijä

Moda Aukian pakettiin kuuluu maksutapojen lisäksi Maksuturvan Ostajan apulainen -palvelu, joka tehostaa verkkokaupan tuote- ja rahapalautusten hallintaa.

Lue koko case


Maksuturvan Ostajan apulainen -palveluun luottavat jo mm. seuraavat verkkokaupat:

Palautustyokalut.png
Palautus-saastolaskuri.png
  • HSL
  • Zalando
  • Reima
  • Atria
  • Messukeskus
  • Koti Pizza
  • Henri Lloyd
  • Fjällraven
  • Bauhaus
  • EQ
  • Silmäasema
  • Paulig
  • Neste
  • Olympiakomitea
Lähetä meille kysymys

maksutuva-logo-slogan.png

Keilaranta 5
02150 Espoo

info@maksuturva.fi

Vaihde puh. (09) 3213 300

Myynti puh. (09) 4241 7055

 

Maksuturva Group Oy Ruotsin sivuliike

S:t Eriksgatan 113 2 tr

113 43 Stockholm

Ruotsi

  

Seuraa meitä

Tilaa uutiskirje

Maksuturva Group Oy
Copyright © 2016
Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan valvoma maksulaitos ja
PCI DSS -sertifioitu maksupalveluntarjoaja.