Kuluttajatuki

Maksuturva välittää maksusi verkossa. Olemme apunasi maksamiseen liittyvissä asioissa.

 

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Onko Maksuturvan kautta maksaminen turvallista?

Kaikki tiedonsiirto on salattua, joten maksaminen Maksuturvan kautta on aina turvallista. Emme myöskään luovuta tietojasi kolmansille osapuolille markkinointitarkoituksiin.

Maksaako Maksuturvan käyttäminen minulle jotain?

Ei. Maksuturva on aina kuluttajille ilmainen palvelu, joten emme peri siitä sinulta mitään maksua.

Tililtäni / kortiltani on mennyt maksu, jossa maksunsaajana on Maksuturva Group Oy / Suomen Maksuturva Oy, mitä tämä tarkoittaa?

Maksuturva on maksunvälittäjä, mikä tarkoittaa sitä, että verkkokauppojen tai –palveluiden maksut menevät meidän kauttamme kauppiaalle. Siksi Maksuturvan nimi näkyy tiliotteella tai korttilaskulla maksunsaajana. Jos sinulle on epäselvää, mitä maksu koskee, niin ole yhteydessä Maksuturvan asiakaspalveluun.

Haluan palauttaa tuotteen tai peruuttaa tilauksen, miten se tehdään?

Mikäli verkkokaupalla on käytössä Ostajan apulainen- palvelu, pääset tekemään muutoksia tilaukseesi tässä verkkopalvelussa. Olet saanut linkin palveluun Maksuturvan toimeksiannon vahvistus –viestissä tilauspäivänä ja ilmoitus toimituksesta –viestissä silloin kun tilaus on toimitettu sinulle. Jos et löydä viestejä sähköpostistasi (myöskään roskapostilaatikosta) niin ota yhteyttä Maksuturvan asiakaspalveluun.

Mikä on Ostajan apulainen?

Huomaathan, että kaikissa verkkokaupoissa ei välttämättä ole käytössä Ostajan apulainen- palvelua. Palvelu takaa että, maksusi siirretään verkkokaupalle vasta, kun tilaus on kauppiaan tai kuljetusyhtiön ilmoituksen mukaan toimitettu ja tarkistusaika on umpeutunut. Tarkistusaika on verkkokauppakohtainen, ja sen aikana voit tehdä tilaukseen muutoksia. 


Maksuturvalta saamassasi ilmoitus toimituksesta –sähköpostissa mainitaan päivämäärä, johon asti sinulla on aikaa tehdä muutoksia. Tämän jälkeen maksu siirretään verkkokaupalle. Jos et jostain syystä saa tilaustasi, siinä on puutteita tai haluat tehdä siihen muutoksia, voit käyttää toimintoja Ostajan apulainen- palvelussa.

Jos et halua tehdä muutoksia tilaukseen niin sinun ei tarvitse tehdä mitään, vaan maksu siirretään verkkokaupalle tarkistusajan jälkeen. Jos verkkokaupassa ei ole käytössä Ostajan apulainen- palvelua, ei tilauksiin voi tehdä muutoksia Maksuturvan kautta. Tällöin muutoksista on hyvä olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan.

En ole saanut tilaustani, mitä teen?

Jos verkkokaupalla on käytössä Ostajan apulainen- palvelu, voit tehdä esimerkiksi reklamaation palvelun kautta. Reklamaatio jäädyttää tilauksesi maksun, eikä sitä siirretä kauppiaalle ennen kuin asia on selvitetty ja olet itse perunut reklamaation tai ilmoittanut siitä Maksuturvan asiakaspalveluun. Reklamaatiosta menee myös automaattisesti viesti verkkokaupalle, jolloin kauppias osaa reagoida asiaan. Jos verkkokaupalla ei ole käytössä Ostajan apulainen- palvelua, tulee sinun olla yhteydessä suoraan verkkokaupan asiakaspalveluun.

Miksi minun pitää ilmoittaa tilinumeroni maksun palautusta varten?

Tietyissä tapauksissa, jos olet maksanut tilauksesi verkkopankista, sinun tulee ilmoittaa tilinumerosi Ostajan apulainen- palvelussa jotta voimme palauttaa maksun sinulle. Tämä johtuu siitä, että emme kerää tai tallenna kuluttajien tili- tai korttitietoja ja jotta voimme palauttaa maksun sinulle, tulee meidän tietää palautustilin numero. Tilinumeron ilmoittaminen Ostajan apulainen- palvelussa on turvallista, koska kaikki tiedonsiirto on salattua ja tilinumeron pääset ilmoittamaan ainoastaan palvelun kautta, johon pääset ainoastaan vahvistuslinkin kautta. 

Mihin asti voin tehdä muutoksia tilaukseeni?

Eri verkkokaupoilla on erilaiset käytännöt sen suhteen, kuinka kauan voit ostajana tehdä muutoksia tilaukseesi Maksuturvan palvelun kautta, jos verkkokaupalla on Ostajan apulainen- palvelu käytössä. Maksuturvan ilmoitus toimituksesta -sähköpostissa on mainittu päivämäärä, johon saakka sinulla on aikaa tehdä tilaukseen muutoksia Ostajan apulainen- palvelussa. Tämän jälkeen maksu siirretään automaattisesti verkkokaupalle.

Mistä tiedän milloin tilaus lähetetään minulle tai milloin se saapuu?

Saat Maksuturvalta sähköpostin, kun kauppias on lisännyt tilaukseesi toimitustiedon. Jos tilaus on lähetetty kirjattuna lähetyksenä, voit seurata toimitusta Ostajan apulainen- palveluissa. Saat toimitusilmoituksen kuljetusyhtiöltä ja kun olet kuitannut tilauksen vastaanotetuksi kuljetusyhtiölle, tieto siirtyy Maksuturvalle ja saat ilmoitus toimituksesta –sähköpostin, jossa neuvotaan mitä voit tehdä seuraavaksi jos haluat tehdä muutoksia tilaukseesi.


Maksuturva ei seuraa niiden tilausten toimitusta, joihin kauppias ei ole ilmoittanut seurantatunnusta. Näistä tilauksista saat sähköpostiisi ilmoituksen, jossa sanotaan että tulet saamaan tilauksesi muutaman päivän sisällä. Maksuturva antaa viestissä tietyn päivämäärän, johon saakka voit tehdä tilaukseen muutoksia. Verkkokaupan asiakaspalvelusta saat lisätietoa tilauksen toimituksesta.

Miksi en ole saanut Maksuturvalta tilausvahvistusta sähköpostiini?

Sähköposti on ensisijainen yhteydenpitovälineemme ja Maksuturva voi lähettää sinulle tärkeää tietoa tilauksestasi sähköpostilla. Siksi on tärkeää, että olet tilauksen yhteydessä antanut toimivan sähköpostiosoitteen ja tarkistanut, ettei siinä ole kirjoitusvirheitä. Jos epäilet, että sähköpostiosoite saattaa olla virheellinen, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarkistathan aika ajoin myös roskapostilaatikkosi, sillä jotkin sähköpostiohjelmat saattavat suodattaa viestimme roskapostiin.

Yritin ostaa laskulla / erämaksulla, mutta maksaminen ei onnistu, miksi?

Useimmiten syynä on kielteinen luottopäätös. Maksuturva ei näe tarkempaa syytä luottopäätöksen hylkäämiseen. Tällaisissa tapauksissa sinun kannattaa olla yhteydessä luotonmyöntäjään, joka Maksuturvaa käyttävissä kaupoissa on Svea Ekonomi Ab, Resurs Bank Oy tai Lindorff Oy.

Lindorff Oy
02 – 2700 550
eramaksu.fi@lindorff.com
www.lindorff.fi

Svea Ekonomi Ab
09 – 42 42 3330
asiakasinfo@svea.fi
www.svea.fi

Resurs Bank
09 - 622 4308
asiakaspalvelu@resursbank.fi
 
Yritin ostaa kortilla, mutta maksaminen ei onnistu, miksi?

Tarkistathan, että kortillasi on tarpeeksi käyttövaraa ja että se on aktivoitu etäkaupassa maksamiseen. Voit tarkistaa asian omasta pankistasi.

Minulla on laskun maksamiseen liittyvää asiaa, mihin olen yhteydessä?

Laskun maksamiseen ja eräpäivän siirtoon liittyvissä asioissa sekä muissa laskutusasioissa sinun kannattaa olla suoraan yhteydessä Sveaan, Resurs Bankiin tai Lindorffiin.

Lindorff Oy
02 – 2700 550
eramaksu.fi@lindorff.com
www.lindorff.fi

Svea Ekonomi Ab
09 – 42 42 3330
asiakasinfo@svea.fi
www.svea.fi

Resurs Bank
09 - 622 4308
asiakaspalvelu@resursbank.fi
 

Jäikö kysyttävää?

Asiakaspalvelu

(09) 4241 7040 arkisin 9:00 - 17:00
 
Kesällä palvelemme  arkisin 9:00-15:00