Effektiv returhantering

Med hjälp av vårt verktyg är det möjligt att sköta returhanteringar och återbetalningar effektivt.

Spara tid och pengar genom att sköta returer och återbetalningar med marknadens bästa returhanteringsverktyg 

 

Maksuturva erbjuder två smarta och effektiva lösningar för hantering av varureturer och återbetalningar:

  • Extranet-tjänsten hör alltid till våra tjänstepaket. I Extranet kan man bl.a. behändigt administrera återbetalningar. 
  • Som tilläggsservice erbjuder vi Köparens hjälpreda -tjänsten, som inkluderar en online-returblankett som underlättar hanteringen av returer. 

Med Köparens hjälpreda ger du möjligheten åt dina kunder att smidigt sköta returer var som helst och när som helst. 

Sköt om återbetalningar i Extranet-tjänsten

Läs mera

Nätbutiken får alltid Extranet i sin användning, där de som jobbar i butiken behändigt kan administrera återbetalningarna.

Under en tidsfrist som nätbutiken har bestämt (exempelvis 14 dagar från betalningen) är det en enkel procedur att återbetala pengarna helt eller delvis till köparna.

Återbetalningarna görs oberoende av betalsätt alltid från samma ställe, i Extranet-tjänsten eller alternativt via gränssnittet (API).

Återbetalningarna går automatiskt alltid med samma betalsätt som den köpande kunden har använt (bank, kort, faktura, delbetalning).

 

 

Sköt returhanteringen effektivt med Köparens hjälpreda -tjänsten

Läs mera om Köparens Hjälpreda- tjänsten

Erbjud dina kunder dessutom en modern onlineportal

Utöver Extranet-tjänsten erbjuder vi dina kunder en självbetjäningskanal, Köparens hjälpreda, där de 24/7 kan lämna meddelande om vilka varor de returnerar.

En online-returblankett med samma visuella utformning som i din nätbutik ger en bättre kundupplevelse än pappersversionen.

Uppgifterna om returnerade varor kan automatiskt samlas in och utnyttjas vid planeringen av lager och upphandling.

Återbetalningarna går automatiskt med det betalsätt som köparen använt när nätbutiken har lämnat kvittering.

Returpraxisen iakttar konsumentskyddslagen och EU-direktiven enligt principen om nyckelfärdig lösning.

Online-returblanketten fungerar i telefoner, tabletter, portföljdatorer och bordsdatorer.

Köparens hjälpreda- tjänsten innebär färre kontakter till kundtjänsten och säljaren behöver bara kvittera att varan har kommit tillbaka.

Köparens hjälpreda i ett nötskal 

Smidig returhantering

Nätbutiken får en notis om en inkommande retur omedelbart efter att en kund fyllt i online-returblanketten.  

APP_betalning.jpg

Enkla återbetalningar

Återbetalningarna görs automatiskt till samma betalsätt som kunden använt (bank, kort, faktura, delbetalning)

All information gällande betalningar och returer kan hittas på ett och samma ställe. 

En nöjd kund återvänder till nätbutiken om och om igen. 

APP_betalning.jpg

Minska på arbetet

Det ända nätbutiken behöver göra är att kvittera att returen är ok.

Efter detta sköter Maksuturva om återbetalningen.

APP_betalning.jpg


Case Moda Aukia

I Moda Aukias tjänstpaket ingår forutom mångsidiga betalsätt också returverktygen via Maksuturvas Köparens hjälpreda. Verktygen underlättar hanteringen av varor i retur samt återbetalningar till kunderna.

Se videon om Moda Aukia (på finska) eller läs mer här


Bl.a. följande nätbutiker litar redan på Maksuturvas Köparens hjälpreda -tjänst:

Return_tools.jpeg
  • HSL
  • Zalando
  • Reima
  • Atria
  • Hehku
  • Messukeskus
  • Koti Pizza
  • Instrumentarium
  • Henry Lloyd
  • Nissen
  • Bauhaus
  • EQ
  • Silmäasema
  • Paulig
  • Neste
  • Olympiakomitea
Fråga oss

          svea_ekonomi_logo_medium 

WeArePartOfSveaEkonomi_3

 

Mechelingatan 1 A

00180 Helsingfors, FINLAND

info@maksuturva.fi

Office tel. +358 9 3213 300

Försäljning tel. +358 9 4241 7055

 

Maksuturva Group Ab filial i Sverige

S:t Eriksgatan 113 2 tr

113 43 Stockholm, SVERIGE

 

Följ oss

maksuturva-logo-slogan
 
Maksuturva Group Ab
Copyright © 2016
Maksuturva Group Ab är ett betalningsinstitut och en PCI DSS -certifierad
betaltjänstleverantör som lyder under Finansinspektionen