ResursBank_Maksuturva_Bauhaus

Allt fler konsumenter handlar både på webben och i traditionella butiker. Konsumenterna har krav på att shoppandet ska vara enkelt oberoende av var de bestämmer sig för att handla och var de sköter själva betalningen. En sömlös och överensstämmande betalningsupplevelse vid inköp i samma företags e-butik och lokala kvartersbutik tjänar konsumentens intressen. Resurs Bank AB och Maksuturva Group Ab har tagit som sin uppgift att lösa problematiken kring denna ärendehantering i flera kanaler och etablerat ett intensivt samarbete inom ramen för konsumenthandeln i Norden. Första företag att ta i bruk en handelsplattform med omnikanal är Bauhaus Suomi i företagets varuhus samt i e-butiken www.bauhaus.fi.

 

För konsumenten är det viktigt att kunna handla tryggt och säkert. Åtskilliga konsumenter värdesätter att e-butiken tillämpar faktura eller delbetalningar som betalsätt. Resurs Bank erbjuder konsumenterna en helt överensstämmande betalningsupplevelse sömlöst via omnikanal. Det här betyder att samma faktura, delbetalning och kontolösning kan tillämpas såväl i e-butiken som i den lokala kvartersbutiken. Kontot kan dessutom vara förenat med ett stamkundskort.

"Förutom att förenhetliga betalningsupplevelsen i e-butiken och den lokala kvartersbutiken har vi speciellt inriktat oss på flexibla betalningstider samt en låg räntenivå i de finansieringsalternativ som vi erbjuder. Maksuturva Group tillhandahåller effektiva bakgrundsfunktioner som svarar bra mot vad våra köpmän behöver", konstaterar Resurs Banks landschef i Finland Tomas Åberg.

Inom många företag styrs numera satsningarna på att utveckla servicen av hur besökarna upplever webbtjänsterna och ärendehanteringen. En av de viktigaste uppgifterna i samband med digitaliseringen är att ta fram ett sådant servicekoncept som gör den dagliga kommunikationen mera användarvänlig. Men trots att man får e-butikens servicekanal att fungera smidigt uppfattar kunden oftast inte att ärendehanteringen skulle vara likadan i den fysiska butiken. Likaledes skiljer sig kundens uppfattning om den service som kvartersbutiken utvecklat och förädlat under många års tid i allmänhet ganska mycket från e-butikens separata verksamhetsfält.

"Enligt vårt bolags affärsidé arbetar vi i centrum för värdeskapande funktioner i handeln när vi förmedlar betalningar och information mellan bankerna, systemleverantörerna, finansbolagen, kortbolagen, logistikaktörerna samt bolagen för elektroniska finansiella tjänster. Resurs Banks utbud av flexibla finansieringslösningar via omnikanal motsvarar väl efterfrågan från våra kundföretag. Vi har som mål att vara Nordeuropas ledande betalningsinstitut specialiserat på intelligenta betalningar och samarbetet med Resurs Bank med verksamhet i alla nordiska länder för vår målsättning flera steg framåt", konstaterar verkställande direktören för Maksuturva Group Mikael Smeds.

Ytterligare information

Tomas Åberg
landschef i Finland, Resurs Bank AB
+358 40 500 0502
tomas.aberg@resurs.fi

Mikael Smeds
verkställande direktör, Maksuturva Group Ab
+358 400 429 615
mikael.smeds@maksuturva.fi

Om Resurs Bank
Om Maksuturva Group

 

Topics: Pressmeddelande

Maksuturva Media

Olemme koonneet tänne lehdistölle tarkoitetut valokuvat ja muut materiaalit. Laajemman valikoiman löydät *STT-lehdistöpalvelusta ja YouTube-kanavasta.

 

Lataa Maksuturvan logo

rgb_Maksuturva_solid.png   rgb_Maksuturva_wire_black.png   rgb_Maksuturva_wire_white.png

maksuturva-macbook.png

Senaste nytt i Twitter