Maksuturva_Shopify

Maksuturva Group Oy on ensimmäisenä suomalaisena maksulaitoksena integroinut maksupalvelunsa Shopifyn verkkokauppa-alustalle tehden paikallisten suomalaisten ja pohjoismaisten maksujen käsittelemisen mahdolliseksi Shopifyn verkkokaupoissa. Haltin verkkokauppa otti maksutavat suomalaisille asiakkailleen käyttöön ensimmäisenä.

Mahdollistaakseen rajat ylittävän kaupan verkkokaupan täytyy pystyä käsittelemään kansainvälisiä maksuja, mutta menestyäkseen paikallisilla markkinoilla kuten Pohjoismaissa, täytyy verkkokaupan ottaa huomioon paikalliset maksutottumukset.

Shopify on kanadalainen, Ontarion Ottawassa päämajaansa pitävä, yhtiö joka kehittää ohjelmistoja verkkokaupoille sekä vähittäiskaupan maksupääteteknologioita. Yhtiö kertoo, että tällä hetkellä heidän järjestelmäänsä käyttää 175 000 kauppiasta.

Shopifyn suosio on kasvanut nopeasti Pohjoismaissa viimeisten vuosien aikana. Tästä huolimatta esimerkiksi Suomeen myyvä yritys ei ole voinut tarjota markkinoiden käytetyimpiä maksutapoja, verkkopankkimaksuja, asiakkailleen.

“Olemme seuranneet tiiviisti Shopifyn kasvua Pohjoismaisilla markkinoilla, ja kysyntä paikallisille pohjoismaisille maksutavoille on kasvanut huomattavasti Shopifyn kauppiaiden keskuudessa viimeisen vuoden aikana. Näemme, että Shopifyn mutkaton verkkokauppa-alusta ja Maksuturvan korkeatasoinen maksunvälityspalvelu ovat erinomainen yhdistelmä kunnianhimoisille, kasvua tavoitteleville verkkokaupoille”, sanoo Jacob Segercrantz, Maksuturva Groupin myyntijohtaja.

“Useat suomalaiset ja jotkin kansainväliset asiakkaamme ovat kysyneet suomalaisten maksutapojen perään, mutta tähän mennessä emme ole voineet niitä tarjota. Olemme erittäin iloisia siitä, että Maksuturva on rakentanut tämän integraation ja että voimme vihdoin tarjota tämän palvelun Haltille ja muille eteenpäinpyrkiville asiakkaillemme”, sanoo Jens Krogell, osakas Motley Agencyssa.

Halti on suomalainen, ulkoilu- ja vapaa-ajan vaatteiden sekä retkeilytarvikkeiden valmistaja. Haltin tuotemerkki on vuodesta 1976 ollut yksi arvostetuimpia urheiluvaatemerkkejä Suomessa.

“Haltin verkkokauppa aloitti toimintansa keväällä 2015. Huomasimme pian tarpeen paikallisille, suomalaisille maksutavoille ja iloksemme kuulimme, että Maksuturva voi tarjota meille tämän palvelun. Olemme käynnistäneet Maksuturvan palvelun verkkokaupassamme lokakuun 22. päivä ja näemme jo nyt, että konversio on nousussa”, kertoo Ville Rönkkö, Halti Oy:n kaupallinen johtaja.

Jacob Segercrantz, myyntijohtaja, ratkaisumyynti
+358 40 4529802, Jacob.segercrantz@maksuturva.fi

Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen maksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos. Yhtiön asiakkaiden joukkoon kuuluvat mm. Zalando, Lekmer, Reima, Halti, Nanso Group ja Holiday Club. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. Maksuturva Groupin ja Maksuturva ICT Servicen asiantuntijat työskentelevät samoissa toimitiloissa Espoon Keilaniemessä.