29.1.2015

Tähän asti Suomen Maksuturvana tunnettu, Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva maksulaitos ja älykkäiden maksupalveluiden tarjoaja, laajentaa toimintaansa ulkomaille ja muuttaa nimensä Maksuturva Groupiksi. Taustalla on Maksuturva-yhtiöiden mukautuminen kansainvälisen verkkokaupan vaatimuksiin ja pohjoismaisen palvelutarjonnan aloittamiseen.verkkokauppa_maailma

Verkkokaupankäynnin kehitystä seuraavan Ecommerce Europen tutkimustilastojen mukaan verkkokauppa kasvoi vuonna 2013 Euroopassa keskimäärin 16,3 % ja koko maailmassa 13,6 % edellisvuoteen verrattuna. Saman tilaston mukaan Suomen verkkokauppa kasvoi vuonna 2013 vain 5,9 % ja Ruotsin puolestaan 19,4 % edelliseen vuoteen verrattuna. Maksuturvalle kaupan alan digitalisoituminen näkyy selvästi lisääntyneenä kysyntänä sellaisten maksupalveluiden osalta, joilla Suomeen rekisteröidyt yritykset voivat myydä tuotteitaan ja palveluitaan tehokkaasti Ruotsiin. Maksuturvan arvion mukaan myös ruotsalaiset ja saksalaiset verkkokaupat jatkavat Suomen kuluttajamarkkinoiden valtaamista, ja nämä ulkomaiset verkkokaupat haluavat tarjota suomalaisille kuluttajille näiden suosimat maksutavat. Suomalaisten käyttämistä maksutavoista suosituimmat ovat edelleen pankkien verkkomaksupainikkeet, lasku- ja erämaksupalvelut sekä korttimaksaminen.

Maksuturva Groupin kannalta kansainvälistymisen perustana toimii maksulaitoksen toimilupa, joka mahdollistaa toiminnan laajentamisen ETA-maihin. Ensimmäisenä askeleena laajentumisessa on Ruotsi ja Saksa, joissa Maksuturvalla on jo ennestään nimekkäitä asiakkaita. (https://www.maksuturva.fi/fi/asiakkaitamme/)

- Koska olemme tarjonneet sekä tavanomaisia että älykkäitä maksujenvälityspalveluita verkkokaupoille jo seitsemän vuoden ajan, voin hyvällä omatunnolla sanoa että ”proof of concept” –vaihe on Suomen markkinoilla jo suoritettu. Toimintamme laajentaminen tehdään ensimmäisessä vaiheessa Ruotsiin. Se on meille luontevaa, koska myynti-, kumppani ja asiakaspalveluorganisaatiomme on kyvykäs palvelemaan ruotsin-, englannin- ja suomen kielellä, toteaa ruotsin kieltä toisena äidinkielenään käyttävä yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja Mikael Smeds.

Maksuturva Group julkistaa maaliskuun aikana keskeiset ulkomailla toimivat yhteistyökumppaninsa sekä heidän kanssaan tarjottavat palvelut.

Mikael Smeds, toimitusjohtaja
Maksuturva Group Oy
etunimi.sukunimi@maksuturva.fi
+358 9 4241 7060

Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen verkkomaksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos. Yhtiön nimekkäiden asiakkaiden joukkoon kuuluvat mm. Zalando, Lekmer, Yle, Reima, Marimekko, Nanso Group ja Holiday Club. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. Maksuturva Groupin ja Maksuturva ICT Servicen asiantuntijat työskentelevät samoissa toimitiloissa Helsingin Ruoholahdessa.