LEHDISTÖTIEDOTE 17.7.2018

Mobiilimaksaminen on yleistynyt suomalaisessa verkkokaupassa vauhdilla: jo lähes kolmasosa verkko-ostoista tehdään mobiilisti. Suomi on ollut jäljessä mobiilimaksamisessa, mutta kehitys on lähiaikoina ollut positiivista, kun yhä useammat toimijat ovat huomanneet mobiilimaksamisen suosion kasvun. Maksamisen ratkaisujen edelläkävijänä tunnettu Maksuturva Group Oy on solminut yhteistyö- ja jakelusopimuksen OP Ryhmään kuuluvan Pivo Wallet Oy:n kanssa.

Mobiilimaksamisen suosio kuluttajien keskuudessa kasvaa – jo yli 76 % suomalaisista on tehnyt maksuja mobiililaitteella. Kuluttajalle uudet mobiilimaksamisen ratkaisut tuovat helppoja ja sujuvia tapoja hoitaa ostokset, ja kauppiaille tehokasta kaupankäyntiä asiakkaan valitsemassa kanavassa.

Maksuturvan ja Pivon välinen yhteistyösopimus tuo Pivon uudeksi mobiilimaksutavaksi Maksuturvan maksutapavalikoimaan. Maksuturvan kauppiasasiakkaat voivat hyödyntää Pivoa verkkokaupassa, sovelluksessa tai Facebook Messengerissä ja tarjota näin sujuvan ja luotettavan mobiilimaksutavan omille asiakkailleen. Pivo on otettavissa käyttöön Maksuturvan kautta kesän aikana. Maksuturva tarjoaa kaikki maksutavat yhden sopimuksen kautta, joten palvelun käyttöönotto on helppoa ja nopeaa.

”Pivo on ehdottomasti yksi odotetuimmista ja monipuolisimmista mobiililompakkosovelluksista. Verkkokaupoissa maksamisesta on tehty mobiilisovellusten avulla yhä helpompaa ja nopeampaa kuluttajille ja Pivo on erinomainen esimerkki tästä uudesta tavasta maksaa myös verkossa. Yksi ainutlaatuisimmista ominaisuuksista Pivossa on, että se ei perustu pelkästään korttitietojen tallentamiseen, vaan Pivossa voi maksaa myös sovellukseen liitetyltä pankkitililtä. Tämä on suomalaisille käyttäjille erittäin positiivinen ominaisuus – suomalaisethan maksavat tunnetusti suurimman osan verkko-ostoksistaan verkkopankistaan”, kertoo Maksuturva Groupin toimitusjohtaja Mikael Smeds.

Pivo on monipuolinen mobiililompakko ja maksusovellus kaikkien pankkien asiakkaille. Pivolla voi maksaa sekä lähimaksulla kivijalkakaupassa että tuhansissa suomalaisissa verkkokaupoissa – ilman tunnuslukulistoja tai luottokorttitietoja. Maksu hyväksytään aina suoraan sovelluksessa.  Lisäksi asiakas voi Pivon avulla seurata omaa kulutustaan ja ostohistoriaansa, lähettää rahaa toiselle käyttäjälle puhelinnumeron perusteella ja saada alennuksia suosikkikauppojensa ostoksista. Pivo on pankkiriippumaton palvelu ja sen kautta tehdyt maksut ovat kuluttajalle aina ilmaisia. Pivon käyttäjämäärä on kasvanut tasaiseen tahtiin ja sovellus on ladattu jo yli miljoona kertaa.

Maksuturvan asiakkaista Hehku ottaa ensimmäisten joukossa Pivon uutuutena mukaan verkkokaupan maksutapavalikoimaansa. Hehku on ainutlaatuinen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kauppaketju. "Hehkun laaja ja monipuolinen valikoima tuotteita ja palveluita löytyy sekä verkkokaupasta että kivijalkaliikkeistä. Haluamme myös että jokainen asiakas löytää itselleen sopivan maksutavan ja olemme huomanneet mobiilimaksamisen kehittyvän nopeasti. Pivo on helppo, nopea ja turvallinen mobiilimaksutapa, joka soveltuukin hyvin Hehku.fi- verkkokaupan maksutapavalikoimaan", sanoo Hehkun Manager Digital Sales & Services, Pia Hatakka.

Mikael Smeds, toimitusjohtaja, Maksuturva Group Oy

Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen maksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos ja PCI DSS -sertifioitu maksupalveluntarjoaja. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuvat mm. Suomen Olympiakomitea, Zalando, Neste, Holiday Club, Reima ja Kotipizza. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy, yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. Lisätietoa: www.maksuturva.fi

Topics: lehdistötiedote, mobiilimaksaminen