Yhä useampi kuluttaja tekee ostoksia sekä verkkokaupassa että perinteisissä liikkeissä. Kuluttajat vaativat ostamisen helppoutta riippumatta siitä, missä ostopäätökset tapahtuvat ja missä itse maksaminen suoritetaan. Saumaton ja yhteneväinen maksukokemus asioitaessa saman myyjän verkko- ja kivijalkaliikkeessä on kuluttajan edun mukaista. Resurs Bank AB ja Maksuturva Group Oy ovat ottaneet tehtäväkseen ratkaista tämän monikanavaisen asioinnin haasteet ryhtymällä tiiviiseen yhteistyöhön Pohjoismaisen kuluttajakaupan alueella. Ensimmäisenä ratkaisun on ottanut käyttöön Suomen Bauhaus tavarataloissaan sekä verkkokaupassaan www.bauhaus.fi.

ResursBank_Maksuturva_Bauhaus.pngKuluttajalle on tärkeätä, että kaupankäynti on turvallista ja luotettavaa. Moni kuluttaja arvostaa laskulla tai erissä ostamista verkkokaupan maksutapana. Resurs Bank tarjoaa kuluttajalle saman maksukokemuksen saumattoman monikanavaisesti. Tämä tarkoittaa, että sama lasku, osamaksu ja tiliratkaisu on hyödynnettävissä sekä verkko- että kivijalkakaupassa. Tiliin voi liittää myös kanta-asiakaskortin.

”Verkko- ja kivijalkamaksamisen kokemuksen yhtenäistämisen lisäksi olemme erityisesti panostaneet joustaviin maksuaikoihin sekä alhaiseen korkotasoon tarjoamissamme rahoitusvaihtoehdoissa. Maksuturva Groupin tarjoamat tehokkaat taustatoiminnot vastaavat hyvin kauppiaidemme tarpeisiin”, toteaa Resurs Bankin Suomen maajohtaja Tomas Åberg.

Asiointi- ja käyttökokemus ohjaa nykyisin monen yhtiön palvelukehitystä. Digitalisaation yksi keskeisimmistä tehtävistä on tuottaa palvelukonsepteja, jotka tekevät päivittäisestä asioinnista sujuvampaa. Vaikka verkkokaupan asiointikanava saadaan toimimaan jouhevasti, ei sama asiointikokemus useinkaan ulotu fyysiseen myymälään asti. Vastaavasti vuosien aikana jalostettu kivijalkaliikkeen asiointikokemus poikkeaa yleensä varsin paljon erillisessä ympäristössä toimivasta verkkokaupasta.

”Yhtiömme mission mukaisesti toimimme kaupankäynnin arvonmuodostuksen keskiössä maksujen ja tiedon välittäjänä, pankkien, järjestelmätoimittajien, rahoitusyhtiöiden, korttiyhtiöiden, logistiikkatoimijoiden sekä sähköisen taloushallinnon palveluyhtiöiden välillä. Resurs Bankin monikanavainen tarjonta joustavien rahoitusratkaisujen osalta vastaa hyvin asiakasyritystemme kysyntään. Tavoitteenamme on olla Pohjois-Euroopan johtava älykkääseen maksamiseen keskittynyt maksulaitos ja yhteistyö kaikissa Pohjoismaissa toimivan Resurs Bankin kanssa vie tavoitettamme useita askeleita eteenpäin”, toteaa Maksuturva Groupin toimitusjohtaja Mikael Smeds.

Tomas Åberg
Suomen maajohtaja, Resurs Bank AB
tomas.aberg@resurs.fi

Mikael Smeds
toimitusjohtaja, Maksuturva Group Oy
mikael.smeds@maksuturva.fi

Resurs Bank AB ja Solid Försäkringar AB muodostavat Resurs Holding konsernin. Resurs Holding on pohjoismaiden johtava vähittäiskaupan rahoittaja joka tarjoaa maksuratkaisuja, kuluttajalainoja ja räätälöityjä vakuutustuotteita. Resurs on vuodesta 1977 lähtien solminut yhteistyön yli 1000 kauppaketjun ja 30000 liikkeen kanssa. Tänä päivänä Resursilla on yli 5 miljoonaa kuluttaja-asiakasta. Resurs Bankilla on ollut pankkitoimilupa jo vuodesta 2001. Resurs Bankilla on toimintaa Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Vuoden 2014 lopussa henkilöstön määrä oli 680 ja uloslainaus noin 1,5 miljardia euroa.

Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen maksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos. Yhtiön asiakkaiden joukkoon kuuluvat mm. Zalando, HSL, eQ Varainhoito, Nanso Group ja Holiday Club. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. Maksuturva Groupin ja Maksuturva ICT Servicen asiantuntijat työskentelevät samoissa toimitiloissa Espoon Keilaniemessä.