LEHDISTÖTIEDOTE

Verkkomaksamiseen erikoistuneen Maksuturva Group Oy:n sekä maksupäätetoimittaja Poplatek Payments Oy:n uusi yhteistyösopimus parantaa maksutapahtumien sujuvuutta kivijalkamyymälöissä.

Yhteistyösopimuksen myötä verkkokauppaa sekä myymälätoimintaa harjoittavat yritykset voivat yli 20 verkkomaksutavan lisäksi hankkia jatkossa myös maksupäätteet yhden luukun periaatteella Maksuturva Groupilta. Maksuturva Groupin toimitusjohtaja Mikael Smedsin mukaan älykkään maksujenvälityksen ansiosta esimerkiksi tuotepalautukset voi tehdä vaivattomasti.

Maksuturva_POS_1920px.jpg

• Verkkokaupankäynnin ja myymälämyynnin raja-aidat ovat entisestään kaatumassa. Kuluttajien asiointitottumukset edellyttävät kaupan alalta muutosta, jossa maksaminen tulee tehdä entistä helpommaksi ja huomaamattomammaksi. Koen, ettei pelkkä maksaminen enää riitä, vaan käyttäjien tarpeet tulee huomioida laajemmin. Kauppiaan näkökulmasta taas manuaalitöitä tulee automatisoida. Kuluttajilla on usein takuukuitit kadoksissa ja suurempien hankintojen yhteydessä toivotaan myös mahdollisuutta tehdä hankinnat kätevästi erämaksulla kotoa käsin. Muun muassa nämä asiat tulemme ratkaisemaan kilpailijoita älykkäämmin, lupaa Smeds.

Maksuturvan ja Poplatekin laajempi yhteistyö käynnistyi Helsingin Seudun Liikenteen (HSL) verkkokauppatoteutuksen yhteydessä vuonna 2014. Tämä loi erinomaisen perustan yhtiöiden välisiin maksupalveluintegrointeihin.

• Olemme Poplatekissa innoissamme päästessämme yhteistyössä Maksuturvan kanssa rakentamaan kuluttajien ja kauppiaiden kaipaamia tulevaisuuden omnichannel-maksuratkaisuja. Saumaton ostokokemus kuluttajalle sekä maksamisen ja rahapalautusten ristiinkäyttö verkossa ja kivijalassa ovat asioita, joita kaupan ala varmasti arvostaa. Meillä on pitkä osaaminen monipuolisista maksupääteratkaisuista sekä kivijalkamyymälöihin että miehittämättömiin maksuympäristöihin, ja yhteistyössä Maksuturvan kanssa pääsemme toteuttamaan uusia palveluita huippuluokan suomalaisella ohjelmisto-osaamisella, toteaa Poplatek Paymentsin toimitusjohtaja Petri Ahti.

Maksuturva-maksupäätteet tulevat markkinoille 3.3.2016. Päätteisiin on mahdollisuus tutustua Maksuturva Groupin toimitiloissa 4.3.2016 klo 9-11.

Mikael Smeds
toimitusjohtaja, Maksuturva Group Oy & Maksuturva ICT Services Oy
+358 400 429 615
mikael.smeds@maksuturva.fi

Petri Ahti
toimitusjohtaja, Poplatek Payments Oy
+358 400 867 033
petri.ahti@poplatek.fi

Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen maksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuvat mm. Zalando, HSL, eQ Varainhoito, Nanso Group ja Holiday Club. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy, yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. Maksuturva Groupin ja Maksuturva ICT Servicen asiantuntijat työskentelevät samoissa toimitiloissa Espoon Keilaniemessä.

Poplatek Payments Oy on suomalainen maksupäätteiden ja maksamisen ratkaisuihin erikoistunut palveluyritys. Tarjoamamme maksupäätepalvelut tekevät maksujen vastaanottamisesta helppoa ja turvallista. Asiakkaitamme ovat mm. RAY, Suomalainen Kirjakauppa ja HSL. Toimimme valtakunnallisesti alati laajenevan jälleenmyyjäverkostomme kautta ja maahantuomme Atos Worldlinen maksupäätteitä. Omalla maksupäätepalvelullamme on alan korkeimmat sertifikaatit.