Case Olympiakomitea

Erityiset tarpeet vaativat joustavuutta ja kykyä räätälöidä palveluita

Olympiakomitea toimii valtakunnallisena liikunnan ja urheilun kattojärjestönä, jonka tehtävänä on vastata suomalaisen huippu-urheilun kehittämisestä sekä arjen fyysisen aktiivisuuden ja liikunnan edistämisestä. Järjestön toiminta ulottuu aina varhaiskasvatuksesta ja koulusta työelämään, huippu-urheiluun ja liikuntapolitiikkaan.

Lue lisää

Olympiakomitean alla toimii Suomisport-palvelu, jossa lajiliittojen jäsenet voivat ostaa kilpailuoikeuksia eli lisenssejä. Palvelu on haluttu tehdä käyttäjille helpoksi ja miellyttäväksi käyttää millä tahansa päätelaitteella. Jatkossa palvelussa tarjotaan liikkujille lisenssien rinnalla myös jäsenyyksiä ja tapahtumia.

Maksuturva valittiin Suomisportin maksupalveluntarjoajaksi julkisen kilpailutuksen jälkeen. Yksi Maksuturvan eduista oli isoon projektiin vaadittava joustavuus. ”Oleellinen valintaperuste oli Maksuturvan kyvykkyys joustavasti kustomoida maksupalvelu sopimaan meidän tarpeisiimme”, kertoo Olympiakomitean projektipäällikkö Juha Saapunki. Olympiakomiteasta kerrotaan, että käyttöönotto on sujunut hyvässä yhteistyössä Maksuturvan, ohjelmistotarjoajan Vincitin sekä pilottiliittojen kanssa.

Maksutapoina Suomisportissa on verkkopankki- ja korttimaksut sekä Maksuturvan Älykäs Lasku ja Erämaksu. Näiden lisäksi Suomisport on ottanut käyttöön myös MobilePayn. Juha Saapunki uskoo, että mobiilimaksaminen tulee yleistymään ja jo muutaman kuukauden pilotoinnin perusteella Suomisportin palvelussa on voitu nähdä, että MobilePayn käyttö lisääntyy. MobilePay, kuten muutkin maksutavat, on toiminut palvelussa moitteettomasti.

Yhtenä palvelun erityispiirteenä on, että tilitysmallina käytössä on ns. multi-vendor tilitys, jossa tilitykset voidaan jakaa useammalle eri osapuolelle. Maksujen jakaminen automatisoidusti palvelussa mukana oleville tahoille on keskeinen ominaisuus. ”Tämä on tärkeä ominaisuus ja Maksuturva toteutti meille soveltuvan ratkaisun erinomaisesti”, sanoo Juha Saapunki Olympiakomiteasta. Kaikkien maksutapojen osalta tilitykset voidaan jakaa useammalle osapuolelle, mikä on ainutlaatuinen ominaisuus tarjolla olevien maksupalveluiden joukossa.

Juha Saapunki kertoo, että Olympiakomiteassa ollaan tyytyväisiä Maksuturvan valintaan ja että Maksuturvan asiakaspalvelusta on aina saatu tarvittaessa asiantuntevaa opastusta. Maksuturva kehittää palveluitaan jatkuvasti, ja Olympiakomitea haluaakin haastaa Maksuturvan kehittämään palvelustaan entistä parempaa, kun Suomisportista kehitetään Suomen parasta urheilupalvelua. Tulevaisuuden haasteena tulee olemaan jatkokehitys, jossa Suomisportin palvelua laajennetaan urheiluseurojen käyttöön sekä jäsen- ja tapahtumamaksujen asiakaslähtöiseen hallintaan.

Lopuksi Juha Saapunki kertoo vielä terveisiä Maksuturvan palveluita harkitseville: ”Suosittelen lämpimästi Maksuturvaa nykyaikaisen verkkopalvelun maksupalvelun toimittajaksi. Samalla toivon, että Maksuturva panostaa myös jatkossa palvelunsa kehittämiseen ja pystyy toteuttamaan innovatiivisia ja kustannustehokkaita ratkaisuja”. Me Maksuturvassa pyrimme vastaamaan tähän haasteeseen.

Suomisport

Case Reima

Kansainvälistymiseen ja mobiiliverkkokauppaan kannattaa panostaa

Reima on vuonna 1944 perustettu, jo legendaksi muodostunut suomalainen lastenvaatebrändi, joka keskittyy lasten ulkoiluvaatteisiin. Reiman vaatteet ovat kansainvälisesti tunnettuja ja tärkeimpiä vientimaita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi.

Lue lisää

Maksuturvan maksutavat ovat olleet Reiman verkkokaupassa Suomessa käytössä jo vuodesta 2012 saakka. Hyvin sujuneen yhteistyön ansiosta päätettiin Maksuturvan kautta ottaa korttimaksut sekä PayPal käyttöön viime vuonna myös Saksan, Itävallan ja Puolan verkkokaupoissa. Erityisesti Puolan verkkokaupan kehittämisessä Maksuturvalla oli tärkeä rooli: verkkokauppaa varten tehtiin integraatio puolalaisia verkkopankkimaksuja tarjoavan Dotpayn kanssa. Joustavuus Dotpay-projektissa olikin asia, joka sinetöi päätöksen Maksuturvan valitsemisesta maksupalveluntarjoajaksi. “Maksuturva toimii hyvin ratkaisukeskeisesti”, sanoo Reiman E-Commerce Director Heli VIljanen.

Reiman Suomen verkkokaupassa on käytössä pankki- ja korttimaksujen lisäksi Maksuturvan palautustyökalut. Tämä on Heli Viljasen mukaan selkeästi helpottanut asiakaspalvelun työtä ja virtaviivaistanut prosesseja. Näin asiakaspalvelulle jää enemmän aikaa varsinaiseen työhön, eli asiakkaiden palvelemiseen.

Lisäksi verkkokaupassa on käytössä MobilePay, joka on helppo ja nopea mobiilimaksutapa. Verkkokauppa ja maksaminen siirtyvät yhä suuremmassa määrin mobiiliin, ja tähän myös Reiman verkkokaupan kehitys keskittyy. MobilePay on jo suosittu maksutapa muualla Skandinaviassa ja kasvattaa suosiotaan jatkuvasti myös Suomessa. Reimakin on jo saanut MobilePaysta hyvää palautetta.

“Olemme saaneet Maksuturvalta hyvää palvelua. Account managerit ovat olleet aktiivisia ja vastanneet nopeasti mahdollisiin kysymyksiin”, kertoo Heli Viljanen. Muille verkkokauppaa perustaville tai maksupalveluntarjoajaa harkitseville Heli kertoo vinkiksi, että kumppanin valinta kannattaa harkita huolella, koska vaihtaminen on aina oma projektinsa. Kun on hyvä kumppani, yhteistyö voi jatkua sujuvasti vuosia.

Reima

Case Moda Aukia

Palautusten hallinta on muodin verkkokaupan keskeinen menestystekijä

Moda Aukian pakettiin kuuluu maksutapojen lisäksi Maksuturvan Tyytyväisyystakuu-palautustyökalut, jotka tehostavat verkkokaupan tuote- ja rahapalautusten hallintaa.

Lue lisää

Aukia.fi-verkkokauppa on osa jo vuodesta 1956 toimineita Aukia-yhtiöitä, joihin kuuluu vaatteita, kenkiä ja asusteita myyvät Moda Aukia sekä Jim&Jill. ”Valitsimme Maksuturvan nettikauppamme maksupalveluksi, koska halusimme tarjota asiakkaalle luotettavan ja turvallisen ’yhden luukun’ vaihtoehdon maksamiselle”, toteaa kaupan ylläpitäjä Timo Aukia.

Toimitukset ja palautukset

Verkkokauppansa toiminnassa Aukia on panostanut varmoihin ja luotettaviin toimituksiin. ”Palautusprosessin hallinta on muodin verkkokaupan keskeinen menestystekijä. Uskomme, että loppuasiakkaalle uusien työkalujen käytön helppous ja verkkokaupalle manuaalisten työvaiheiden väheneminen nopeuttavat palautustuotteiden kiertoa ja laskevat vaihtoihin ja palautuksiin liittyviä kustannuksia. Asiakaskuntaamme kuuluu paljon myös kokonaan uusia verkkokauppaostajia, joiden osalta Tyytyväisyystakuu-palvelu laskee merkittävästi kynnystä tilauksen tekemiseen”, kertoo Aukia.

Palvelun käyttöönotto

Aukia kommentoi myös käyttöönoton sujuneen erinomaisesti. Projektissa yhdistyi valmiiksi paketoidun ja toiminnoiltaan testatun palvelupaketin käyttöönotto sekä asiakaslähtöinen räätälöinti Aukian järjestelmien kanssa yhteensopivaksi. ”Voimme suositella lämpimästi”, toteaa Aukia vielä lopuksi Maksuturvan palveluita harkitseville.

Case Nanso Group

Räätälöidyt verkko-ostajan palvelut

Nansolla on käytössä kaikki suomalaisten pankkien verkkopankkimaksut, luottokortit, lasku ja osamaksu. Sen lisäksi Nansolle rakennettiin yrityksen ilmeen ja käytäntöjen mukaisesti räätälöidyt verkko-ostajan palvelut.

Lue lisää

Nanso Group on vuonna 1921 perustettu vaatetusalan yhtiö, jonka tunnettuja brändejä ovat mm. Nanso, Finnwear, Black Horse ja Vogue. Yhtiön verkkokauppa lanseerattiin vuoden 2012 lopussa.

Nanson näköinen itsepalvelu

Nansolle luotiin ilmeen ja käytäntöjen mukaisesti räätälöidyt verkko-ostajan palvelut. Asiakkaat pääsevät palvelukanavaan sähköpostiin lähetetyn tilausvahvistuksen kautta, ja voivat näin seurata tilausten toimitusta, antaa palautetta ja tarvittaessa ilmoittaa palauttavansa tuotteita mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Helpompi palautusten hallinta

Nansolle oli tärkeää saada verkkokauppaan järjestelmä, jonka kautta rahaliikenne kulkee turvallisesti, nopeasti ja mutkattomasti. Sen lisäksi haettiin ratkaisua palautusten hallintaan, koska Nanson vaatealalle tyypillinen pahimmillaan jopa yli 20 prosentin palautusmäärä olisi muuten kuluttanut valtavat määrät manuaalista työtä. Tämän takia ratkaisuksi valittiin Maksuturvan räätälöity maksupalvelu Tyytyväisyystakuu-palautustyökaluilla.

Nanso Groupin Liisa Vilénin mukaan Maksuturvan ratkaisun avulla kaupankäynti on turvallista: verkkokauppa ei saa rahoja ennen kuin asiakkaan palautusoikeus on umpeutunut ja molemmat osapuolet ovat samaa mieltä kaupan lopputuloksesta. Mahdollisissa palautustilanteissa asiakas näkee heti kuinka paljon rahaa on palautumassa, ja Maksuturva hoitaa rahojen liikuttelun automatisoidusti Nanson puolesta.

Maksuturvan tilitysten täsmäyttäminen on nopeaa, kun summat ja viitteet voidaan kohdistaa automaattisesti. ”Tyytyväisyystakuun mukaan tuominen on vähentänyt erityisesti palautuksiin liittyvää työtämme huomattavasti. Erityiskiitos nopealle ja asiantuntevalle asiakaspalvelullenne”, kiittelee Vilén.

Case Kone Glans

Kone-Glans hyödyntää erilaisia ratkaisuja tehostaakseen liiketoimintaa

Kone-Glans on panostanut liiketoiminnan huolelliseen suunnitteluun ja hyödyntää Maksuturvan ratkaisuja tehostaakseen taustalla toimivia prosesseja sekä jättääkseen resursseja ydinliiketoiminnan kehittämiseen. 

Lue lisää

Muun muassa puutarha- ja metsätyökoneita ja kalusteita myyvä Kone-Glans perustettiin Salossa vuonna 1955, minkä jälkeen sen markkina-alue on laajentunut kattamaan koko Suomen. Yrityksen verkkokauppa perustettiin jo 90-luvun lopulla.

Enemmän maksutapoja

Maksuturvan palvelut otettiin käyttöön osana Kone Glansin verkkokaupan uudistusta. "Meillä oli ollut jo jonkin aikaa halu laajentaa verkkokaupan maksuvaihtoehtojamme ja Maksuturva tuntui oikealta ja toimivalta ratkaisulta tarpeisiimme. Maksuvaihtoehtojen kirjo oli laaja ja meille riskitön. Tähän mennessä näemme uudistuksen erittäin positiivisena. Ihmiset hyödyntävät selkeästi laajaa maksuvaihtoehtojen valikoimaa ja uskomme vahvasti, että tämän myötä kaupankäyntimme verkossa lisääntyy entisestään", toteaa Kone-Glansin tuotepäällikkö Kalle Glans.

Maksutapojen lisäksi myös Maksuturvan palautustyökalu nähdään merkittävänä lisäarvotekijänä. Glansin mukaan se on yksi hyvä tapa erottua muista verkkokaupoista, koska se luo asiakkaalle turvallisemman olon ostopäätöksen tekoon. Sen lisäksi se palvelee asiakasta ja verkkokauppiasta antaessaan asiakkaalle tietoa esimerkiksi tavaran kulusta.

 

Case Maritim

Asiakastyytyväisyyden kasvattaminen luotettavalla palvelulla

Verkkokaupan maksutapoja hallinnoidaan Maksuturvan kautta. Tämä tarkoittaa riskitöntä verkkomaksamista asiakkaille, joka näkyy asiakastyytyväisyydessä.

Lue lisää

Maritim on saavuttanut vahvan aseman venetarviketoimittajana myös kansainvälisellä tasolla. Yrityksen verkkopalvelu MaritimShops on noussut jälleenmyyjäverkoston ja kivijalkamyymälän rinnalle tärkeäksi veneilytarvikkeiden myyntikanavaksi.

Asiakkaalle riskitön maksaminen

Verkkokaupan ylläpitäjä Tiina Koivu on innoissaan Maksuturvan palvelusta erityisesti, koska se tekee verkkomaksamisesta riskitöntä: kaikki maksutavat hallinnoidaan luotettavan palveluntarjoajan kautta ja asiakkaat saavat aina tarkistaa tuotteet ennen maksun tilittämistä eteenpäin.

Asiakastyytyväisyyden odotetaankin kasvavan, kun tilausta ja toimitusta koskevat kysymykset sekä mahdolliset vaihdot ja tuotepalautukset hoituvat kätevästi.

Maksuturvan asiakaspalvelu toimii

Koivu lähettääkin iloiset terveisensä Maksuturvan palveluita harkitseville: ”Loistava valinta – Maksuturvan kanssa kaikki asiat hoituvat mallikkaasti. Asiakaspalvelukin on ystävällistä ja nopeaa, suorastaan erinomaista. Olisivatpa kaikki yritykset samanlaisia”.

Case Metsä Group

Räätälöity ratkaisu mahdollistaa maksujen jakamisen

Metsä Groupin verkkokaupan ostosten maksusuoritukset voidaan jakaa ja hyvittää usealle tilille.

Lue lisää

Metsä Group tarjoaa jäsenilleen tarkoitetun verkkokaupan, jossa on tarjolla kumppaneiden tuotteita ja palveluita. Mitä enemmän tekee puukauppaa, sitä enemmän saa verkkokaupassa hyödynnettäviä bonuksia.

Verkkokaupan tarpeisiin taipuva ratkaisu

Metsä Groupin ja yhteistyökumppaneiden yhteisen verkkokaupan maksuratkaisu on toteutettu Maksuturvan toimesta. Ratkaisuun sisältyy Tyytyväisyystakuu ja erikoista tässä räätälöidyssä ratkaisussa on muun muassa se, että ostoskorin maksusuoritus voidaan jakaa ja hyvittää usealle eri tavarantoimittajalle.

”Maksuturvan Multivendor-ratkaisulla pystymme kytkemään kauppapaikkaamme useita myyjä-osapuolia samalla kun rahaliikenne hoidetaan täysin automaattisesti. Kaikki projektiin liittyvät tehtävät hoidettiin erinomaisesti ja olemme hyvin tyytyväisiä palvelun korkeaan tasoon.” kertoo Metsä Groupin Hannes Vickholm.