Case Rull.fi

Paikallinen kumppani on tärkeä uusilla markkinoilla

Nordbutiker AB perustettiin vuonna 2005 ja yrityksellä on Ruotsissa useampi verkkokauppa. Viime vuosina kasvu on ollut voimakasta ja kahdentoista Ruotsin vuoden jälkeen Nordbutiker on avannut lähiaikoina verkkokaupat Norjaan, Tanskaan ja Suomeen. Suomen verkkokauppa Rull.fi myy sähköpyöriä ja –skoottereita sekä lasten sähköautoja. Rull.fi:lle tuotteiden korkea laatu ja hyvä palvelu ovat avainasioita. Suomalainen verkkokauppa on menestynyt loistavasti ja Suomi onkin nyt Nordbutiker AB:lle toiseksi suurin markkina-alue.

Lue lisää

Kun Nordbutiker tutki mahdollisia markkinoita Pohjoismaissa, Norjaa pidettiin suurimpana mahdollisuutena. On kuitenkin käynyt niin, että Suomesta on tullut nopeasti yrityksen paras markkina-alue Ruotsin jälkeen ja Rull.fi on saavuttanut suosiota suomalaisten kuluttajien keskuudessa. “Maksuturva auttoi meitä aloittamaan Suomen markkinoilla helposti, nopeasti ja menestyksekkäästi”, kertoo Anders Lorenzen Andersen, Nordbutiker AB:n Pohjoismaiden laajentumisen johtaja.

Rull.fi:lle oli tärkeää tarjota suomalaisille ostajille mahdollisuus maksaa verkkopankkipainikkeilla, sillä tämä on edelleen suosituin maksutapa Suomessa. Saavuttaakseen hyvän konversioasteen, tulee verkkokaupan tarjota asiakkailleen paikallisia, suosittuja maksutapoja. Maksuturvan kautta verkkokaupan oli helppoa ottaa käyttöön sekä verkkopankkimaksut että laskutus, korttimaksut ja MobilePay yhden sopimuksen kautta. Anders Andersen sanoo, että MobilePay oli yksi syy Maksuturvan valintaan Rull.fi:n kumppaniksi. Mobiilimaksamisen suosio kasvaa jatkuvasti ja mobiilikehitykseen panostavat verkkokaupat tulevat olemaan huomisen voittajia. Laskutus on hyvä vaihtoehto kalliimpien ostosten hankintaan. Maksuturvan kautta ostajan on helppo valita mieleisensä maksutapa ja verkkokauppa saa kätevästi kaikki maksutavat käyttöön yhdellä sopimuksella. Rull.fi hoitaa myös rahanpalautukset Maksuturvan palvelun kautta, mikä säästää sekä aikaa että vaivaa ja tekee hyvityksistä helppoja.

“Olemme hieman yllättyneitä siitä, miten hyvin Rull.fi on otettu vastaan Suomen markkinoilla. Meillä on mahtavia asiakkaita, jotka luottavat meihin. Uskomme, että yksi syy tähän luottamukseen on Maksuturva paikallisena, suomalaisena maksupalveluntarjoajana”, kertoo Anders Andersen. Paikallinen kumppani on tärkeä Rull.fi:lle asiakkaiden ja heidän tarpeidensa ymmärtämisen kannalta sekä markkina-aseman saavuttamisessa. Maksuturva on Rull.fi:n kumppanina mielellään tarjonnut Rull.fi:lle tukea ja asiantuntemusta Suomen markkinoilla. Anders Andersen sanoo, että Maksuturvan palvelun käyttöönotto verkkokaupassa oli helppoa ja että he ovat saaneet henkilökohtaista apua ja vastauksia kysymyksiin helposti ja nopeasti. Koko käyttöönottoprosessi oli hyvin sujuva.

Hiljattain Nordbutiker avasi toisen verkkokauppansa Suomessa osoitteessa www.evobike.fi ja tällä kertaa Suomi sai kunnian olla ensimmäinen maa Ruotsin ulkopuolella, jossa verkkokauppa avattiin. Norja ja Tanska seuraavat perässä. Nordbutiker AB:llä on suuret odotukset Suomen markkinoilta. Anders Andersen haluaa kannustaa muitakin ulkomaisia yrityksiä kokeilemaan Suomen markkinoita, sillä oikean kumppanin kanssa se ei ole lainkaan niin vaikeaa kuin voisi kuvitella!

Rull.fi

Case Sannan Ruokakassi

Toistuvat veloitukset tuovat helppoutta maksamiseen ja verkkokaupan prosesseihin

Kun Sanna Lindroos istui pian kuusi vuotta sitten keittiönpöydän ääressä ja mietti, mitä ruokaa tekisi perheelleen ja suunnitteli kauppaan lähtöä, tuli mieleen ajatus: kuinka kätevää olisikaan, kun ruokatarpeet saisi kotiin kuljetettuna ja joku olisi jo suunnitellut ateriatkin! Tällaista palvelua ei Suomesta löytynyt, joten sellainen päätettiin kehittää. Palvelun takana on intohimo terveellisen ruuan valmistukseen ja nauttimiseen sekä halu helpottaa ihmisten arkea.

Lue lisää

Sannan Ruokakassin palvelu toimii niin, että asiakkaan ei tarvitse vierailla verkkokaupassa kuin kerran – valitsemassa sopivan ruokakassin ja toimitustiheyden. Sen jälkeen asiakkaan ei enää tarvitse huolehtia asiasta. Alusta saakka oli selvää, että maksamisen tulee olla asiakkaalle yhtä helppoa ja sujuvaa kuin tilaamisenkin. Ratkaisu tähän oli jatkuva laskutus ja toistuvat korttiveloitukset. Tämä tekee maksamisesta asiakkaalle vaivatonta ja palvelu toimii asiakkaan näkökulmasta automaattisesti: ruokakassit toimitetaan kotiin ja maksu veloitetaan tai laskutetaan sovituin väliajoin. Verkkokaupan näkökulmasta automatisoinnin avulla prosessista ollaan voitu jättää pois monta työlästä tehtävää. Myös raportointi toimii maksutapojen osalta yhtenäisesti ja näin maksujen täsmäyttämiseen ei tarvitse turhaan kuluttaa resursseja.

Maksuturva valittiin Sannan Ruokakassin maksupalvelun toimittajaksi, koska Maksuturvassa oltiin joustavia ja valmiita kehittämään verkkokaupan tarpeiden mukainen maksupalvelu. ”Maksuturvassa ymmärrettiin nopeasti, millaista ratkaisua olimme hakemassa ja maksupalvelun käyttöönotto sujui erittäin hyvin. Maksuturva on ollut meille kumppani, joka toi projektiin asiantuntemusta ja näkemystä”, kertoo Sanna Lindroos ja jatkaa, että Maksuturva on aivan uniikki kumppani projekteissa, joissa palveluja on tarpeen räätälöidä verkkokaupan tai –palvelun tarpeiden mukaan.

Sannan Ruokakassin liikevaihto on moninkertaistunut parin viime vuoden aikana. Sanna Lindroos sanoo, että tällaisen vahvan kasvun vaiheessa on erittäin tärkeää, että verkkokaupalla on kumppaneita, joiden tuella yritystoiminta voi kehittyä. Verkkokaupan on voitava keskittyä ja panostaa ydintoimintaansa. Jotta tämä onnistuisi, on verkkokaupalla oltava hyvät kumppanit, joihin voi luottaa – palvelujen on toimittava moitteettomasti. ”Olemme saaneet hyvää palvelua ja yhteistyö on toiminut hienosti. Maksuturvalta on osattu kysyä oikeita kysymyksiä ja me olemme vastaavasti saaneet omiin kysymyksiimme vastauksia nopeasti. Tämä auttaa meitäkin tarjoamaan asiakkaillemme hyvää asiakaspalvelua”, kertoo Sanna Lindroos.

Sannan Ruokakassin ydinajatuksena on tarjota apua ihmisten arkeen. Tarina on hieno osoitus siitä, miten on huomattu puute markkinoilla ja tartuttu tilaisuuteen samalla tarjoten ihmisille palvelua, joka helpottaa heidän elämäänsä. Kaiken täytyy toimia sujuvasti ja palvelua kehitetäänkin jatkuvasti sekä uusien tuotteiden että palvelun käytettävyyden osalta. Terveisinä muille verkkokauppaa kehittäville tai sellaista jo pyörittäville yrittäjille Sanna sanoo: ”Valitkaa hyvät kumppanit, joiden kanssa yhteistyö toimii ja joiden kanssa voitte yhdessä kehittyä ja mennä eteenpäin”.

Sannan Ruokakassi

Case Olympiakomitea

Erityiset tarpeet vaativat joustavuutta ja kykyä räätälöidä palveluita

Olympiakomitea toimii valtakunnallisena liikunnan ja urheilun kattojärjestönä, jonka tehtävänä on vastata suomalaisen huippu-urheilun kehittämisestä sekä arjen fyysisen aktiivisuuden ja liikunnan edistämisestä. Järjestön toiminta ulottuu aina varhaiskasvatuksesta ja koulusta työelämään, huippu-urheiluun ja liikuntapolitiikkaan.

Lue lisää

Olympiakomitean alla toimii Suomisport-palvelu, jossa lajiliittojen jäsenet voivat ostaa kilpailuoikeuksia eli lisenssejä. Palvelu on haluttu tehdä käyttäjille helpoksi ja miellyttäväksi käyttää millä tahansa päätelaitteella. Jatkossa palvelussa tarjotaan liikkujille lisenssien rinnalla myös jäsenyyksiä ja tapahtumia.

Maksuturva valittiin Suomisportin maksupalveluntarjoajaksi julkisen kilpailutuksen jälkeen. Yksi Maksuturvan eduista oli isoon projektiin vaadittava joustavuus. ”Oleellinen valintaperuste oli Maksuturvan kyvykkyys joustavasti kustomoida maksupalvelu sopimaan meidän tarpeisiimme”, kertoo Olympiakomitean projektipäällikkö Juha Saapunki. Olympiakomiteasta kerrotaan, että käyttöönotto on sujunut hyvässä yhteistyössä Maksuturvan, ohjelmistotarjoajan Vincitin sekä pilottiliittojen kanssa.

Maksutapoina Suomisportissa on verkkopankki- ja korttimaksut sekä Maksuturvan Älykäs Lasku ja Erämaksu. Näiden lisäksi Suomisport on ottanut käyttöön myös MobilePayn. Juha Saapunki uskoo, että mobiilimaksaminen tulee yleistymään ja jo muutaman kuukauden pilotoinnin perusteella Suomisportin palvelussa on voitu nähdä, että MobilePayn käyttö lisääntyy. MobilePay, kuten muutkin maksutavat, on toiminut palvelussa moitteettomasti.

Yhtenä palvelun erityispiirteenä on, että tilitysmallina käytössä on ns. multi-vendor tilitys, jossa tilitykset voidaan jakaa useammalle eri osapuolelle. Maksujen jakaminen automatisoidusti palvelussa mukana oleville tahoille on keskeinen ominaisuus. ”Tämä on tärkeä ominaisuus ja Maksuturva toteutti meille soveltuvan ratkaisun erinomaisesti”, sanoo Juha Saapunki Olympiakomiteasta. Kaikkien maksutapojen osalta tilitykset voidaan jakaa useammalle osapuolelle, mikä on ainutlaatuinen ominaisuus tarjolla olevien maksupalveluiden joukossa.

Juha Saapunki kertoo, että Olympiakomiteassa ollaan tyytyväisiä Maksuturvan valintaan ja että Maksuturvan asiakaspalvelusta on aina saatu tarvittaessa asiantuntevaa opastusta. Maksuturva kehittää palveluitaan jatkuvasti, ja Olympiakomitea haluaakin haastaa Maksuturvan kehittämään palvelustaan entistä parempaa, kun Suomisportista kehitetään Suomen parasta urheilupalvelua. Tulevaisuuden haasteena tulee olemaan jatkokehitys, jossa Suomisportin palvelua laajennetaan urheiluseurojen käyttöön sekä jäsen- ja tapahtumamaksujen asiakaslähtöiseen hallintaan.

Lopuksi Juha Saapunki kertoo vielä terveisiä Maksuturvan palveluita harkitseville: ”Suosittelen lämpimästi Maksuturvaa nykyaikaisen verkkopalvelun maksupalvelun toimittajaksi. Samalla toivon, että Maksuturva panostaa myös jatkossa palvelunsa kehittämiseen ja pystyy toteuttamaan innovatiivisia ja kustannustehokkaita ratkaisuja”. Me Maksuturvassa pyrimme vastaamaan tähän haasteeseen.

Suomisport

Case Reima

Kansainvälistymiseen ja mobiiliverkkokauppaan kannattaa panostaa

Reima on vuonna 1944 perustettu, jo legendaksi muodostunut suomalainen lastenvaatebrändi, joka keskittyy lasten ulkoiluvaatteisiin. Reiman vaatteet ovat kansainvälisesti tunnettuja ja tärkeimpiä vientimaita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi.

Lue lisää

Maksuturvan maksutavat ovat olleet Reiman verkkokaupassa Suomessa käytössä jo vuodesta 2012 saakka. Hyvin sujuneen yhteistyön ansiosta päätettiin Maksuturvan kautta ottaa korttimaksut sekä PayPal käyttöön viime vuonna myös Saksan, Itävallan ja Puolan verkkokaupoissa. Erityisesti Puolan verkkokaupan kehittämisessä Maksuturvalla oli tärkeä rooli: verkkokauppaa varten tehtiin integraatio puolalaisia verkkopankkimaksuja tarjoavan Dotpayn kanssa. Joustavuus Dotpay-projektissa olikin asia, joka sinetöi päätöksen Maksuturvan valitsemisesta maksupalveluntarjoajaksi. “Maksuturva toimii hyvin ratkaisukeskeisesti”, sanoo Reiman E-Commerce Director Heli VIljanen.

Reiman Suomen verkkokaupassa on käytössä pankki- ja korttimaksujen lisäksi Maksuturvan palautustyökalut. Tämä on Heli Viljasen mukaan selkeästi helpottanut asiakaspalvelun työtä ja virtaviivaistanut prosesseja. Näin asiakaspalvelulle jää enemmän aikaa varsinaiseen työhön, eli asiakkaiden palvelemiseen.

Lisäksi verkkokaupassa on käytössä MobilePay, joka on helppo ja nopea mobiilimaksutapa. Verkkokauppa ja maksaminen siirtyvät yhä suuremmassa määrin mobiiliin, ja tähän myös Reiman verkkokaupan kehitys keskittyy. MobilePay on jo suosittu maksutapa muualla Skandinaviassa ja kasvattaa suosiotaan jatkuvasti myös Suomessa. Reimakin on jo saanut MobilePaysta hyvää palautetta.

“Olemme saaneet Maksuturvalta hyvää palvelua. Account managerit ovat olleet aktiivisia ja vastanneet nopeasti mahdollisiin kysymyksiin”, kertoo Heli Viljanen. Muille verkkokauppaa perustaville tai maksupalveluntarjoajaa harkitseville Heli kertoo vinkiksi, että kumppanin valinta kannattaa harkita huolella, koska vaihtaminen on aina oma projektinsa. Kun on hyvä kumppani, yhteistyö voi jatkua sujuvasti vuosia.

Reima

Case Moda Aukia

Palautusten hallinta on muodin verkkokaupan keskeinen menestystekijä

Moda Aukian pakettiin kuuluu maksutapojen lisäksi Maksuturvan Tyytyväisyystakuu-palautustyökalut, jotka tehostavat verkkokaupan tuote- ja rahapalautusten hallintaa.

Lue lisää

Aukia.fi-verkkokauppa on osa jo vuodesta 1956 toimineita Aukia-yhtiöitä, joihin kuuluu vaatteita, kenkiä ja asusteita myyvät Moda Aukia sekä Jim&Jill. ”Valitsimme Maksuturvan nettikauppamme maksupalveluksi, koska halusimme tarjota asiakkaalle luotettavan ja turvallisen ’yhden luukun’ vaihtoehdon maksamiselle”, toteaa kaupan ylläpitäjä Timo Aukia.

Toimitukset ja palautukset

Verkkokauppansa toiminnassa Aukia on panostanut varmoihin ja luotettaviin toimituksiin. ”Palautusprosessin hallinta on muodin verkkokaupan keskeinen menestystekijä. Uskomme, että loppuasiakkaalle uusien työkalujen käytön helppous ja verkkokaupalle manuaalisten työvaiheiden väheneminen nopeuttavat palautustuotteiden kiertoa ja laskevat vaihtoihin ja palautuksiin liittyviä kustannuksia. Asiakaskuntaamme kuuluu paljon myös kokonaan uusia verkkokauppaostajia, joiden osalta Tyytyväisyystakuu-palvelu laskee merkittävästi kynnystä tilauksen tekemiseen”, kertoo Aukia.

Palvelun käyttöönotto

Aukia kommentoi myös käyttöönoton sujuneen erinomaisesti. Projektissa yhdistyi valmiiksi paketoidun ja toiminnoiltaan testatun palvelupaketin käyttöönotto sekä asiakaslähtöinen räätälöinti Aukian järjestelmien kanssa yhteensopivaksi. ”Voimme suositella lämpimästi”, toteaa Aukia vielä lopuksi Maksuturvan palveluita harkitseville.

Case Nanso Group

Räätälöidyt verkko-ostajan palvelut

Nansolla on käytössä kaikki suomalaisten pankkien verkkopankkimaksut, luottokortit, lasku ja osamaksu. Sen lisäksi Nansolle rakennettiin yrityksen ilmeen ja käytäntöjen mukaisesti räätälöidyt verkko-ostajan palvelut.

Lue lisää

Nanso Group on vuonna 1921 perustettu vaatetusalan yhtiö, jonka tunnettuja brändejä ovat mm. Nanso, Finnwear, Black Horse ja Vogue. Yhtiön verkkokauppa lanseerattiin vuoden 2012 lopussa.

Nanson näköinen itsepalvelu

Nansolle luotiin ilmeen ja käytäntöjen mukaisesti räätälöidyt verkko-ostajan palvelut. Asiakkaat pääsevät palvelukanavaan sähköpostiin lähetetyn tilausvahvistuksen kautta, ja voivat näin seurata tilausten toimitusta, antaa palautetta ja tarvittaessa ilmoittaa palauttavansa tuotteita mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Helpompi palautusten hallinta

Nansolle oli tärkeää saada verkkokauppaan järjestelmä, jonka kautta rahaliikenne kulkee turvallisesti, nopeasti ja mutkattomasti. Sen lisäksi haettiin ratkaisua palautusten hallintaan, koska Nanson vaatealalle tyypillinen pahimmillaan jopa yli 20 prosentin palautusmäärä olisi muuten kuluttanut valtavat määrät manuaalista työtä. Tämän takia ratkaisuksi valittiin Maksuturvan räätälöity maksupalvelu Tyytyväisyystakuu-palautustyökaluilla.

Nanso Groupin Liisa Vilénin mukaan Maksuturvan ratkaisun avulla kaupankäynti on turvallista: verkkokauppa ei saa rahoja ennen kuin asiakkaan palautusoikeus on umpeutunut ja molemmat osapuolet ovat samaa mieltä kaupan lopputuloksesta. Mahdollisissa palautustilanteissa asiakas näkee heti kuinka paljon rahaa on palautumassa, ja Maksuturva hoitaa rahojen liikuttelun automatisoidusti Nanson puolesta.

Maksuturvan tilitysten täsmäyttäminen on nopeaa, kun summat ja viitteet voidaan kohdistaa automaattisesti. ”Tyytyväisyystakuun mukaan tuominen on vähentänyt erityisesti palautuksiin liittyvää työtämme huomattavasti. Erityiskiitos nopealle ja asiantuntevalle asiakaspalvelullenne”, kiittelee Vilén.

Case Kone Glans

Kone-Glans hyödyntää erilaisia ratkaisuja tehostaakseen liiketoimintaa

Kone-Glans on panostanut liiketoiminnan huolelliseen suunnitteluun ja hyödyntää Maksuturvan ratkaisuja tehostaakseen taustalla toimivia prosesseja sekä jättääkseen resursseja ydinliiketoiminnan kehittämiseen. 

Lue lisää

Muun muassa puutarha- ja metsätyökoneita ja kalusteita myyvä Kone-Glans perustettiin Salossa vuonna 1955, minkä jälkeen sen markkina-alue on laajentunut kattamaan koko Suomen. Yrityksen verkkokauppa perustettiin jo 90-luvun lopulla.

Enemmän maksutapoja

Maksuturvan palvelut otettiin käyttöön osana Kone Glansin verkkokaupan uudistusta. "Meillä oli ollut jo jonkin aikaa halu laajentaa verkkokaupan maksuvaihtoehtojamme ja Maksuturva tuntui oikealta ja toimivalta ratkaisulta tarpeisiimme. Maksuvaihtoehtojen kirjo oli laaja ja meille riskitön. Tähän mennessä näemme uudistuksen erittäin positiivisena. Ihmiset hyödyntävät selkeästi laajaa maksuvaihtoehtojen valikoimaa ja uskomme vahvasti, että tämän myötä kaupankäyntimme verkossa lisääntyy entisestään", toteaa Kone-Glansin tuotepäällikkö Kalle Glans.

Maksutapojen lisäksi myös Maksuturvan palautustyökalu nähdään merkittävänä lisäarvotekijänä. Glansin mukaan se on yksi hyvä tapa erottua muista verkkokaupoista, koska se luo asiakkaalle turvallisemman olon ostopäätöksen tekoon. Sen lisäksi se palvelee asiakasta ja verkkokauppiasta antaessaan asiakkaalle tietoa esimerkiksi tavaran kulusta.

 

Case Maritim

Asiakastyytyväisyyden kasvattaminen luotettavalla palvelulla

Verkkokaupan maksutapoja hallinnoidaan Maksuturvan kautta. Tämä tarkoittaa riskitöntä verkkomaksamista asiakkaille, joka näkyy asiakastyytyväisyydessä.

Lue lisää

Maritim on saavuttanut vahvan aseman venetarviketoimittajana myös kansainvälisellä tasolla. Yrityksen verkkopalvelu MaritimShops on noussut jälleenmyyjäverkoston ja kivijalkamyymälän rinnalle tärkeäksi veneilytarvikkeiden myyntikanavaksi.

Asiakkaalle riskitön maksaminen

Verkkokaupan ylläpitäjä Tiina Koivu on innoissaan Maksuturvan palvelusta erityisesti, koska se tekee verkkomaksamisesta riskitöntä: kaikki maksutavat hallinnoidaan luotettavan palveluntarjoajan kautta ja asiakkaat saavat aina tarkistaa tuotteet ennen maksun tilittämistä eteenpäin.

Asiakastyytyväisyyden odotetaankin kasvavan, kun tilausta ja toimitusta koskevat kysymykset sekä mahdolliset vaihdot ja tuotepalautukset hoituvat kätevästi.

Maksuturvan asiakaspalvelu toimii

Koivu lähettääkin iloiset terveisensä Maksuturvan palveluita harkitseville: ”Loistava valinta – Maksuturvan kanssa kaikki asiat hoituvat mallikkaasti. Asiakaspalvelukin on ystävällistä ja nopeaa, suorastaan erinomaista. Olisivatpa kaikki yritykset samanlaisia”.

Case Metsä Group

Räätälöity ratkaisu mahdollistaa maksujen jakamisen

Metsä Groupin verkkokaupan ostosten maksusuoritukset voidaan jakaa ja hyvittää usealle tilille.

Lue lisää

Metsä Group tarjoaa jäsenilleen tarkoitetun verkkokaupan, jossa on tarjolla kumppaneiden tuotteita ja palveluita. Mitä enemmän tekee puukauppaa, sitä enemmän saa verkkokaupassa hyödynnettäviä bonuksia.

Verkkokaupan tarpeisiin taipuva ratkaisu

Metsä Groupin ja yhteistyökumppaneiden yhteisen verkkokaupan maksuratkaisu on toteutettu Maksuturvan toimesta. Ratkaisuun sisältyy Tyytyväisyystakuu ja erikoista tässä räätälöidyssä ratkaisussa on muun muassa se, että ostoskorin maksusuoritus voidaan jakaa ja hyvittää usealle eri tavarantoimittajalle.

”Maksuturvan Multivendor-ratkaisulla pystymme kytkemään kauppapaikkaamme useita myyjä-osapuolia samalla kun rahaliikenne hoidetaan täysin automaattisesti. Kaikki projektiin liittyvät tehtävät hoidettiin erinomaisesti ja olemme hyvin tyytyväisiä palvelun korkeaan tasoon.” kertoo Metsä Groupin Hannes Vickholm.